Utdanning og kurs

15641280078_92a16c6812_o.jpg

Norges idrettsforbund tilbyr flere kurs og utdanninger til idrettsengasjerte ungdommer. NIF utdanner kursholdere på flere fagfelt på vegne av kretser og forbund, som igjen arrangerer kurs for sine unge medlemmer. Her finner du en oversikt over tilbudet for 2017:

Lederkurs for ungdom:
Målgruppe 15-19 år. Ungdommen kurses i hvordan idrettsorganisasjonen fungerer, og hvordan beslutninger tas. De får en innføring i ulike ledelsesverktøy de kan bruke i sitt verv. I tillegg er det fokus på selvtillit, selvfølelse og kommunikasjon. NIF utdanner kursholdere på vegne av kretser og forbund, som igjen arrangerer kurs for sine unge medlemmer. Her finner du oversikt over din krets eller ditt forbund.

Utdanning for yngre ledere
Er du mellom 19 og 29 år og vil lære om organisasjonsutvikling, innflytelse, etikk, ledelse, kommunikasjon, motivasjon, stressmestring og bygge et nettverk i idretten?
Da er «Utdanning for yngre ledere» midt i blinken. Utdanningen er for aldergruppen 19-29. Samarbeid mellom NIF og NIH, og programmet gir 20 studiepoeng.
Les mer om utdanning for yngre ledere her.

Idrettens fredskorps:
Hvert år ser Norges idrettsforbund etter idrettsengasjerte ungdom som ønsker å jobbe frivillig med idrett i Zambia, Malawi og Botswana. Alderssegmentet er 20-30 år. Les mer om Idrettens fredskorps her.

Norges Olympiske Akademi:
Hvert år samler NIF 70 unge ledere og trenere fra idrettsorganisasjonen til Olympisk Akademi på Lillehammer. Akademiet er verdibasert, og er kjent for å høyt faglig innhold og gode foredragsholdere. Gjennom akademiet får deltakerne kompetanseheving og nettverksbygging. Alderssegmentet er 18-30 år. Les mer om Olympisk akademi her.

Trenerløypa
Det overordnede målet med Trenerløypa er å øke trenernes kompetanse slik at aktiviteten ute i idrettslagene blir så god som overhodet mulig. Her kan du lese mer om Trenerløypa og hvilke moduler NIF tilbyr som e-læringskurs. Særforbundene er selv ansvarlige for egne trenerutviklingskurs.