Samarbeidspartnere

Norges idrettsforbunds samarbeidspartnere

Norsk Tipping er idrettens generalsponsor. Norsk Tipping har gjennom årene hatt et nært markedsmessig samarbeid med norsk idrett. Avtalen viser viktigheten av Norsk Tippings samarbeidende rolle med idretten. Avtalen er bygget opp rundt prosjekter som tar vare på både topp- og breddeidrett, samt verdi- og kunnskapsbaserte prosjekter.
Les mer på norsk-tipping.no

SAS har som mål å være idrettens flyselskap. Gjennom denne avtalen ønsker SAS å tilby enkle reiseløsninger som videre vil forsterke samarbeidetmed idretten.
Les mer på sas.no/sport

Tine har gjennom samarbeidsavtalen satt søkelys på fysisk aktivitet, kostholdsvaner og matglede. TINE ønsker å styrke topp- og breddeidretten, samt konkurransefrie aktiviteter i Norge gjennom samarbeid med særforbundene. TINE har hovedfokus på barn og ungdom gjennom blant annet TINE Fotballskole og TINE -stafetten og samarbeider med Olympiatoppen for å styrke ernæringskompetansen innen idretten.
Les mer på tine.no

Phenix sportsklær. Samarbeidsavtalen innebærer at utstyrsprodusenten er totalleverandør av klær for OL og Paralympics i Vancouver i 2010 og London i 2012. Phenix eies av China Dongxiang Group og importør av Phenix i Norge er Interplaza Sport.
Les mer på phenixski.com

P4 er Norges største kommersielle radioaktør. For P4 er sport en av de viktigste satsingsområdene. P4 samarbeider med NIF både redaksjonelt og kommersielt gjennom avtalen.
Les mer på p4.no

Adecco er som bemanningsselskap markedsledende både globalt og nasjonalt og samarbeider blant annet med Den internasjonale olympiske komité (IOC) og Olympiatoppen om karriereveiledning for idrettsutøvere. Kjernevirksomheten er formidling av midlertidig og faste ansatte til alle private og offentlige virksomheter. Adeccos virksomhet dekker de fleste fagområder.
Les mer på adecco.no

Dagbladet er opptatt av både toppidrett og breddeidrett, med spesielt fokus på å utvikle fellesprosjekter for å styrke breddeidretten. I denne satsingen blir nettavisen dagbladet.no sentral gjennom en landsomfattende kampanje for å fremme det norske folks fysiske form, styrke frivilligheten og gi barn og unge et enda bedre tilbud gjennom idretten. Dagbladet er sentral i den årlige «Klubben i mitt hjerte»-kåringen. Dagbladet er også partner og støttespiller i «Team Paralymics»-konseptet.
Les mer på dagbladet.no

ÅF er et ledende teknisk konsulentselskap. ÅFs fokusområder er energi og miljø, infrastruktur og industri. Selskapets base er i Europa, med virksomhet og kunder over hele verden. ÅF er Green Advisor for de olympiske komiteene i Norge, Sverige, Finland og Sveits. Dette samarbeidet hjelper idretten på vei mot de mest miljøvennlige og bærekraftige løsningene i sin administrasjon og drift.
Les mer på afconsult.com/en

SpareBank1 heier på deltakelse på alle nivåer i all idrett. Vi ønsker å synliggjøre vårt
samfunnsengasjement og vi er den naturlige støttespiller for lag og foreninger over hele landet. Med våre løsninger med for eksempel SPLEIS, Vipps, byttehelgen med mer kan klubber selv ta del i å få en bedre økonomi i hverdagen. Sparebank1

Alle barn som er medlem av lag tilsluttet Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) eller som deltar i organisert aktivitet i klubbens/lagets regi er forsikret gjennom Gjensidige barneidrettsforsikring.
Les mer på gjensidige.no

Jet Set er Norges idrettsforbunds offisielle leverandør av billetter til De olympiske leker. Avtalen gjelder for billetter og gjesteprogram til OL i London 2012, Sotsji 2014 og Rio de Janeiro 2016. I tillegg har Jet Set Sports inngått en seks år lang sponsoravtale med Norges idrettsforbund.
Les mer på jetestsports.com

Jysk er sammen med Norsk Tipping, Gjensidige, Telenor og Dagbladet, hovedsamarbeidspartner til «Team Paralympics». Jysk er et internasjonalt danskeid konsern som opererer innenfor bransjene boliginnredning og boligtekstiler.
Les mer på jysk.no

Scandic er NIFs offisielle samarbeidspartner innenfor hotell- og konferansebransjen. De tilbyr gjennom avtalen med NIF spesialpriser for alle medlemmer i norsk idrett. Avtalens formål er å styrke Scandic Hotels relasjon til idretten og samtidig dekke NIFs og idrettens behov for hotell- og konferansetjenester.
Les mer på scandichotels.no

Dale of Norway er den ledende produsenten av høykvalitets strikkeplagg. Selskapet er leverandør av gensere og strikkejakker til NIF og den norske delegasjonen for De Olympiske og Paralympiske leker.
Les mer på daleofnorway.com

Clear Channel Norway AS er Norges største aktør innen utendørsreklame. Clear Channel er en riksdekkende kanal med over 35 000 reklameflater fordelt i hele Norge. Selskapet har bymøbelavtaler med 25 norske byer, all trafikkreklame i kollektivtrafikken i Oslo og Akershus, reklamerettighetene på Oslo lufthavn og på landets største kjøpesentre.
Les mer på clearchannel.no

Hertz er NIFs ofisielle leverandør av leiebiltjenester. Avtalen er gjort gjeldende for alle særforbundene, klubbene , idrettslagene og idrettsutøvere i Norge.
Les mer på hertz.no

Ragn Sells og Norges idrettsforbund har inngått en leverandøravtale som gir samtlige idrettslag rabatter på utstyr og tjenester til avfallshåndtering for arrangementer.
Les mer på ragnsells.no