Solvei Skjold ble overasket av Extrastiftelsen torsdag 13. desember. Her mottar hun et bevis på at prosjektet «Rekruttering til paraishockey» i regi av Norges Ishockeyforbund mottar 225 000 kroner for 2019.

Tildeling fra ExtraStiftelsen til idrettsprosjekter

Norges idrettsforbund tildeles 3 millioner kroner fra ExtraStiftelsen til 11 prosjekter i regi av idrettslag, idrettskrets og særforbund rettet mot utsatte grupper. - Prosjektene som får midler jobber for å inkludere mennesker som er mindre representerte i idretten, sier NIFs koordinator for prosjektene, Line Hurrød

Av de totalt 11 prosjektene som tildeles midler, er fire av dem helt nye. Falltreningkurs for eldre, grenseløse idrettsdager i Telemark, pararoing og rekruttering til parishockey vil i løpet av 2019 bli realisert. Se hele tildelingslisten nederst i saken.

- Norges idrettsforbund er svært glade for bevilgningen fra ExtraStiftelsen. Prosjektene som nå blir realisert, bidrar til å gi idrettsglede til tusenvis av barn, unge og voksne. Idrettslag, idrettskretser og særforbund tar et ekstra ansvar for inkludering, noe som øker mangfoldet i vår organisasjon, sier Line Hurrød.

Norges idrettsforbund har årlig mottatt midler fra ExtraStiftelsen siden deres oppstart i 1997. Over 350 prosjekter har blitt finansiert av stiftelsen.

Se oversikt over alle nye prosjekter som har fått midler. ExtraStiftelsen deler ut 82 mill kroner til 131 prosjekter gjennom ordningen helse høst 2018.

Her ser du alle tidligere og eksisterende idrettsprosjekter

Her ser du informasjon om hvordan man kan søke om midler til ExtraStiftelsen via NIF. Neste søknadsfrist er 15. februar 2019 for prosjekter med oppstart høsten 2019. Alle idrettens organisasjonsledd kan søke.

Norges Judoforbund Falltreningskurs for eldre 309 000 309 000
Telemark idrettskrets