Viktig møte med presidentkandidat til WADA

Kjøll og WADA_612.jpg
Styreleder i Antidoping Norge, Thorild Widvey, kommende WADA-president Witold Banka og idrettspresident Berit Kjøll. Foto Frode Hestnes.

I et møte med presidentkandidat til WADA, Witold Banka, la idrettspresident Berit Kjøll frem viktige synspunkter for en rettferdig idrett. – Det er avgjørende for internasjonalt antidopingarbeid å sikre ren idrett, at de beste utøverne vinner, og at doping ikke påvirker idrettskonkurransene, sier Kjøll.

Styreleder i Antidoping Norge, Thorhild Widvey, IOC-representant Kristin Kloster Aasen og Berit Kjøll møtte Witold Banka i Oslo. Idrettspresidenten fokuserte på de viktigste aspektene i antidopingarbeidet og utøvernes rettigheter.

- Antidopingarbeidet i Norge bygger på prinsippet om et åpent og rettferdig system. Idretten støtter og ønsker en sterk, uavhengig og lovregulert organisasjon nasjonalt og internasjonalt. Utøverne fortjener et rettferdig og uavhengig domstolssystem, sa Kjøll til Banka.

Les også:

Meld meg på nyhetsbrev