Valgkomitékurs

Kursmateriell for valgkomitékurs

Om kurset:
Kurset gir en innføring i hvordan valgkomiteens arbeid kan og bør foregå i et idrettslag. Igjennom kurset vil deltakerne bli kjent med aktuelle paragrafer, valgkomiteens ansvar og formelle krav. Det gis tips til hvordan valgkomiteen kan legge opp sitt arbeid slik at det blir mest mulig effektivt. I kurset klargjøres hva som kreves av valgkomiteen i forbindelse med årsmøtet. Det gis tips til nyttige maler som kan benyttes i valgkomiteens arbeid.

Målgruppe:
Valgkomiteen i idrettslaget og valgkomite i gruppestyrer i fleridrettslag.

Læringsmål:
Deltakerne skal få inspirasjon og god kjennskap til de viktigste paragrafene for å kunne gjøre et godt arbeid. Forstå valgkomiteens rolle, ansvar og betydning for klubbens behov og planer. Ha innsikt i hvordan komiteen effektivt og målrettet bør arbeide.

Varighet:
2 timer

Maler i idrettskurs:
Valgkomitekurs (NIF mal)

Dokumentlisten gir deg visningstilgang til dokumentene som er ment for kurset. Du kan ikke redigere inne i dokumentet, for å gjøre tilpasninger må du laste ned dokumentet. Dette gjøres enten ved å trykke på de 3 prikkene vedsiden av aktuelt dokument, eller ved å åpne dokumentet og deretter trykke på "fil" og "lagre som".

Får du ikke tilgang? Da er det mulig du er innlogget med en microsoft bruker som skaper litt krøll. Høyreklikk på "åpne dokumentliste" og trykk på "åpne koblingen i inPrivate-vindu"/"åpne linken  i inkognitovindu".