Lederkurs for ungdom

Kursmateriell for lederkurs for ungdom

Om kurset:

Lederkurs for ungdom er et kurs for de mellom 15–19 år som enten har eller ønsker å ta et større ansvar i sitt eget idrettslag. Deltagerne får gjennom kurset kunnskap om hva det vil si å være en frivillig ressurs i idretten, og ikke minst bli motivert til å ønske og tørre å ta ansvar i eget idrettslag.
Lederkurs for ungdom har følgende moduler:
• Modul 1: Bli kjent
• Modul 2: Rollemodell
• Modul 3: Selvtillit, selvbilde og selvfølelse
• Modul 4: Medlemmet i sentrum
• Modul 5: Du som ressurs
• Modul 6: Fra mål til handling
• Modul 7: Kommunikasjon
• Modul 8: Presentasjonsteknikk

Målgruppe:
Lederkurs for ungdom er et kurs for ungdom mellom 15–19 år som enten har eller ønsker å ta et større ansvar i sitt eget idrettslag.

Læringsmål:
Målet for «Lederkurs for ungdom 15–19 år» er å forberede deltakerne på lederverv i ulike deler av klubbarbeidet i norsk idrett. Deltagerne skal få kunnskap om hva det vil si å være en frivillig ressurs i idretten, og ikke minst bli motivert til å ønske og tørre å ta ansvar i egen klubb.

Varighet:
Del 1 er 18 timer med kurslærer (ofte gjennomført fra fredag-søndag), samt gjennomføring av handlingsplan i eget idrettslag etter kurs.

Del 2 (oppfølgingssamlingen) er 4 timer. Denne delen kan gjennomføres både fysisk og digitalt.

Maler i idrettskurs:

• Lederkurs for ungdom 15-19 år, del 1(NIF mal)
    • 18 timer
  • Lederkurs for ungdom 15-19 år, del 2 - oppfølgingssamling (NIF mal)
    • Fire timer

Dokumentlisten gir deg visningstilgang til dokumentene som er ment for kurset. Du kan ikke redigere inne i dokumentet, for å gjøre tilpasninger må du laste ned dokumentet. Dette gjøres enten ved å trykke på de 3 prikkene vedsiden av aktuelt dokument, eller ved å åpne dokumentet og deretter trykke på "fil" og "lagre som".

Får du ikke tilgang? Da er det mulig du er innlogget med en microsoft bruker som skaper litt krøll. Høyreklikk på "åpne dokumentliste" og trykk på "åpne koblingen i inPrivate-vindu"/"åpne linken  i inkognitovindu".