Idrettsavtaler

Sprett.jpg

Her presenteres felles leverandøravtaler og rabattordninger fra Norges idrettsforbunds offisielle samarbeidspartnere, som gjelder for alle særforbund, klubber og idrettslag som er medlemmer av Norges idrettsforbund.

Med SAS sportspriser får alle medlemmer tilknyttet Norges idrettsforbund (NIF) god rabatt på reiser til konkurranser, treningsleire og møter.

Bestill din reise på: http://www.sas.no/sport

Med sportspriser trenger du ikke bekymre deg for unødvendig bortkastet tid, mye administrasjon og høye ekstrakostnader hvis forutsetningene for den planlagte reisen skulle endre seg.

Du står fritt til å endre både dato og tidspunkt.

Navneendring: Hvis du selv blir forhindret fra å reise, koster det ikke noe ekstra å endre navnet i billetten til en annen idrettsutøver som reiser i ditt sted.

Refusjon: SAS sportspriser kan i de fleste tilfeller refunderes. Vanlige lavprisbilletter har ikke denne fordelen.

Bagasje: I mange idretter er omfanget av personlig og felles lagutstyr betydelig. Normalt er maks. tillatt innsjekket bagasje for reise på vanlige lavprisbilletter 1 stk bagasje á 23 kg. Med sportspris fra SAS kan du sjekke inn hele 2 stk bagasje á 23 kg per person. 1 skipose med maksvekt 23 kg kan være en av de tillatte stk bagasje.

Rabattert pris: Nivået på våre sportspriser ligger godt under andre pristyper med tilsvarende fleksibilitet, og det er kun som medlem av idrettslag tilsluttet NIF for reise i idrettssammenheng at disse billettene kan benyttes.

Barn som er medlem av lag tilsluttet Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) eller som deltar i organisert aktivitet i klubbens/lagets regi er forsikret gjennom Gjensidige barneidrettsforsikring.

For forsikringsavtalen gjelder vilkår for Idrettsforsikring og de generelle vilkår, så fremt disse ikke er fraveket i bestemmelsene nedenfor. Forsikringen omfatter barn til den dato de fyller 13 år. Forsikringspremien betales av NIF.

Se alle vilkår og forsikringsbevis/erstatningsskjema:

PDF: Barneidrettsforsikring vilkår og forsikringsbevis/erstatningsskjema(PDF)

Hvem forsikringen gjelder:
    a) Medlemmer av lag tilsluttet NIF
    b) Deltakere på idrettsskoler godkjent av NIF
    c) Barn som ikke er medlem av lag/klubb som deltar i organisert aktivitet i klubbens/lagets regi.
    d) Barn med nedsatt funksjonsevne omfattes også av forsikringen
    e) Flyktninger/asylsøkere omfattes av dekningen for behandlingsutgifter, selv om de ikke er medlem av norsk folketrygd, under forutsetn. at de tilfredsstiller kravene i pkt. 2
    f) Trenere, ledere og oppnevnte dommere som bistår ved organisert aktivitet for barn under 13 år.
    g) Forsikringen gjelder i hele verden

Hva forsikringen gjelder:
    a) Idrettsskade er skade på legemet som oppstår plutselig og uforutsett og som inntreffer i forsikringstiden i forbindelse med organisert idrettsutøvelse.
    b) Ulykkesskade er skade på legemet forårsaket ved en plutselig ytre fysisk begivenhet - ulykkestilfelle - som inntreffer i forsikringstiden ved reise og opphold i forbindelse med organisert idrettsutøvelse.
    Hvor/når forsikringen gjelder
    Forsikringen gjelder under organisert idrettsutøvelse av den idrett som forsikringsavtalen omfatter, samt under treningsøvelser som naturlig hører sammen med denne i regi av klubben.

Hvordan melde ifra om en idrettsskade?
    Alle skader må meldes elektronisk.
    Skadeskjema:
    (For skader inntruffet før 01.01.2015: Bruk if skadeskjema)

Idrettens skadetelefon:
    All diagnostisering og behandling utover akuttbehandling skal bestilles av Idrettens Skadetelefon, uten dette bortfaller retten til erstatning:

Se alle vilkår og forsikringsbevis/erstatningsskjema:

PDF: Barneidrettsforsikring vilkår og forsikringsbevis/erstatningsskjema(PDF)

Les mer om Gjensidige barneidrettsforsikring:

Scandic er idrettens leverandør av hotell- og konferansetjenester.

Scandic tilbyr egne avtaler og priser for alle medlemmer i klubber, lag, kretser, råd og særforbund tilsluttet Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité.

Avtalen gir gunstige overnattinger. Scandic Hotels legger forholdene tilrette på idrettens premisser. Hotellene er fleksible når det gjelder spesielt næringsrik kost, ekstra seng på rommet og benyttelse av hotellets fasiliteter m.m.

Ved bestilling av hotelrom må avtalekode for hvert enkelt særforbund oppgis. Se oversikt

Hertz gir deg opptil 20 % rabatt i hele Norden

Langrenn eller shopping – i påsken gir Hertz deg som medlem av Norges idrettsforbund flere muligheter.

Du får opptil 20 % rabatt om du henter en leiebil i Norge, Danmark, Sverige, Finland eller Island i perioden 06. april til 16. april. Alt du trenger å gjøre er å reservere bilen før 16. april.

Vilkår og betingelser finner du via linken: bestilling eller du kan kontakt Hertz Customer Care Center på tlf 03700. Husk å oppgi kundenummer/CDP: 961733 for å få rabatten.

Uansett hvor du vil reise har Hertz bilen som passer for deg.

Bestillingslink: https://www.hertz.no/rentacar/spesialtilbud/nordic-easter-sale-nif

Som offisiell leverandør til Norges idrettsforbund tilbyr Hertz spesialpriser over hele verden til alle idrettslag, klubber og foreninger i Norge.

Oppgi kundenummer/CDP: 961733 og få:

• 10 % rabatt* på beste tilgjengelige pris over hele verden. Prisene inkluderer fri km, standard forsikring, skatter og avgifter.
    • 10 % rabatt* på varebil i Norge
    • Kampanjer med opptil 33 % rabatt
    • Medlemskap i fordelsprogrammet Hertz Gold Plus Rewards

*rabatten gis på grunnpris, ikke obligatoriske forsikringer, tilleggsutstyr eller skatter og avgifter.

Klikk deg inn på Hertz.no for reservasjon av bil eller kontakt Hertz Service Senter på telefon 03700 (+47 21 51 37 00 fra utlandet). Husk å oppgi kundenummer/CDP: 961733 for å få korrekt rabatt.

Hertz Gold Plus Rewards

Når du leier bil av Hertz får du tilgang til lojalitetsprogrammet «Hertz Gold Plus Rewards».
    Som medlem oppnår du en rekke fordeler når du skal leie bil:
    - Personlig profil knyttet til NIF rabatten - Raskere bestilling, enten du bestiller via Hertz.no eller Hertz Service Senter
    - Gå forbi køen og skranken ved mer enn 60 av verdens travleste flyplasser
    - Egen Gold-skranke ved mer enn 1 000 utleiestasjoner verden over
    - En gratis tilleggssjåfør pr leiekontrakt (gjelder ektefelle/samboer)
    - Vis kun førerkort og motta nøkler - Nyheter, eksklusive tilbud og konkurranser kun for Gold Plus Rewards medlemmer

Meld deg inn i fordelsprogrammet Hertz Gold Plus Rewards via linken: www.hertz.com/goldenrol/nif

Gjensidige tilbyr en grunnpakke med fem relevante forsikringer for lag og klubber som er utviklet i dialog med idretten. Grunnpakken er gunstig priset og inkluderer underslagsforsikring, noe lovverket i NIF pålegger klubber å ha.

Klubber som kjøper grunnpakken, får også 15 % rabatt på øvrige forsikringer i Gjensidige.

Vil du vite mer om denne forsikringen?
    Gjensidige hjelper deg gjerne. På www.gjensidige.no/klubbforsikring kan du:

• Prøve «forsikringsrådgiveren» og finne ut hvilke forsikringer klubben din trenger
    • Be om pristilbud på grunnpakken og eventuelle tilleggsforsikringer
    • Bli oppringt av en rådgiver

Unik modell for kundeutbytte
    Fra 2010 har kunder hos Gjensidige årlig fått utbetalt kundeutbytte. 13 % av det kunder betaler for skadeforsikringer er i snitt utbetalt i kundeutbytte disse årene. En god slump penger, som sammen med relevante forsikringer og konkurransedyktige priser gjør at mange idrettsklubber allerede er forsikret i Gjensidige.

Du kan lese mer om kundeutbytte på www.gjensidige.no/naringsliv/kundeutbytte

Avtale med Telenor for særforbund, kretser og klubber:

• Mobilabonnement ”Idretten Intern”
    • Mobilt Bredbånd
    • Proffnett
    • Internett

Mobilabonnement – Rabatt: 35 prosent på listepris – Rabatt på nasjonale samtaler: 25 prosent

Mobilt Bredbånd - Norges beste dekning på Turbo 3G - Rabatt på Mobilt Bredbånd: 20 prosent

Internett - Priser for klubber og lag – Rabatt: 15 prosent

For klubber gjelder følgende: Bare medarbeidere i klubber, hvor klubben er juridisk ansvarlig for abonnementet, kan inngå i ordningen.

Klubben må være medlem av NIF

Abonnementene kan eventuelt inngå i bare ett Proffnett. Det vil si om klubben har sitt og NIF sitt, kan ikke klubbens abonnementer inngå i begge Proffnettene.
    Klubben må ha eget organisasjonsnummer og være registrert i frivillighetsregisteret.

Les avtalen med Telenor.

Norges idrettsforbund har inngått en leverandøravtale med Ragn-Sells som gir samtlige idrettslag rabatter på utstyr og tjenester til avfallshåndtering for arrangementer.

Ragn-Sells tilbyr idrettslag tilsluttet NIF rabatterte priser på Ragn-Sells tjenester relatert til avfallshåndtering. SmartBag er tilgjengelig i Trondheim, Bergen, Stavanger, Drammen, Oslo, Akershus, Østfold og Vestfold.

- Rabatt på leie av utstyr
    - Rabatt på transporttjenester
    - Rabatt på hovedfraksjonene restavfall og papp/papir
    - Øvrige fraksjoner/avfallstyper på forespørsel.

Samarbeidsavtalen med Ragn-Sells gir alle idrettslag mulighet til å tjene penger til klubbkassa gjennom salg av avfallsbaggen SmartBag.

SmartBag kan også benyttes ved idrettsarrangement som en fullgod løsning på avfallshåndtering. Ragn-Sells henter SmartBag ved avtalt sted og til avtalt idrettspris når idrettslaget/klubben benytter SmartBag selv. For øvrige kunder som har kjøpt SmartBag gjennom lokalt idrettslag/klubb gjelder priser som opplyses på www.SmartBag.no

Bestilling av bagger
    Bestill på tlf 08899 eller på nett www.ragnsells.no og vi tar kontakt med deg. Oppgi antall og størrelse dere ønsker, i bunter. Bestill utkjøring eller hent selv på nærmeste Ragn-Sells anlegg Idrettslaget/ klubben får tilsendt faktura. (Bagger som ikke er solgt kan returneres til Ragn-Sells to ganger pr år - juni og oktober. Antall sekker vil bli kreditert. Baggene skal være rene, uskadet og salgbare)

Alle typer spørsmål, skal rettes til Ragn-Sells ved:

Rolf Rebo jr.   Mobil +47 959 39 775  rolf.rebo@ragnsells.no

Bente Åsen Sørum Mobil +47 905 07 463  bente.sorum@ragnsells.no