Idrettspresident Zaineb Al-Samarai fikk blant annet være med på seiltur. Foto: Norges idrettsforbund

Nyvalgt idrettspresident på besøk i Kragerø

Idrettens valgturne ruller videre, denne gangen til Vestfold og Telemark idrettskrets, nærmere bestemt Kragerø. Det var også Zaineb Al-Samarai sin første tur som nyvalgt idrettspresident.

I Kragerø fikk idrettspresidenten blant annet møte Kragerø Golfklubb og Kragerø Seilforening. De ga presidenten et innblikk i hvordan det er å drive idrett i Kragerø, og de fikk vist fram litt av sine aktiviteter for idrettspresidenten.

Dagen ble avsluttet med en paneldebatt med alle de politiske partiene, der representanter fra Kragerøidretten fikk stille spørsmål og fortelle politikerne hvordan deres hverdag er. Der var det spesielt fire saker som utpekte seg: behovet for en ny flerbrukshall, at kommunen lager en ordning for forskuttering av spillemidler, ansettelse av en idrettskonsulent i 50 prosent stilling og flere midler til kommunens kontingentkasse. Alle disse fire er viktige tiltak for å sikre økt deltagelse i idretten og mulighet til å kunne gi idrettsglede for alle.

Takk til leder Henning Nygaard og hele Kragerø idrettsråd for et innholdsrikt og fint besøk!