Årets idrettsfredskorpsere

IMG_1041.jpg

Dette er presentasjonen av årets norske idrettsfrivillige!

Brita Vikøren250.jpg

Navn: Brita Vikøren
Alder: 28
Fra: Karmøy
Jobber for: Malawi National Council of Sports, Mzuzu
Idrettsbakgrunn: fotball, håndball og kroppsøvingslærer
Jeg gleder meg til: å lære nye leker og «energizers».

Falk Tøien250.jpg

Navn: Falk Eidsvold Tøien
Alder: 24
Jobber for: Sport in Action. Lusaka, Zambia
Idrettsbakgrunn: Basketball
Jeg gleder meg til: å returnere til byen jeg bode I for 20 år siden! Jeg gleder meg også til å oppleve en ny kultur, ny mat og språk i tillegg til å bli bedre kjent med det afrikanske kontinentet.

Daniella Horvath250.jpg

Navn: Daniella Horvath
Alder: 26
Fra: Fredrikstad
Jobber for: Response Network. Luyaba, Zambia
Idrettsbakgrunn: håndball
Jeg gleder meg til: å dele min idrettsglede med andre og å bli kjent med den lokale kulturen.

Hans Husøy250.jpg

Navn: Hans Husøy
Alder: 27
Fra: Volda
Jobber for: Malawi National Council of Sports. Lilongwe, Malawi
Idrettsbakgrunn: Fotball, håndball og langrenn
Jeg gleder meg til: å jobbe idrett og å bo i et varmt land!

Ingvild Skoe250.jpg

Navn: Ingvild Skoe
Fra: Lunde
Jobber for: NOWSPAR. Lusaka, Zambia
Idrettsbakgrunn: Vektløfting
Jeg gleder meg til: å bli kjent med min nye arbeidsplass, å få opp leve en ny kultur og å møte vertsfamilien jeg skal bo hos.

Christoffer Jacobsen250.jpg

Navn: Christoffer Jacobsen
Alder: 28
Fra: Arendal
Jobber for: Sport in Action. Livingstone, Zambia
Idrettsbakgrunn: football og håndball
Jeg gleder meg til: å få oppleve en ny kultir og lære masse. Jeg håper også at jeg får se noen ville dyr!

Linn-Marie Østengen250.jpg

Navn: Linn Marie Østengen
Jobber for: Malawi National Council of Sports. Blantyre, Malawi
Idrettsbakgrunn: Basketball
å bli kjent med en ny kultur, og bli en del av den. Jeg gleder meg også til å møte vertsfamilien min og å få jobbe med idrett hver dag!

Magnus Øien.jpg

Navn: Magnus Øien
Alder: 25
Jobber for: Edusport. Lusaka, Zambia
Idrettsbakgrunn: fotball og langrenn
Jeg gleder meg til: å jobbe med idrett hver dag og bli kjent med en ny kultur!

Linn-Kristine Bock Børke250.jpg

Navn: Linn-Kristine Bloch Børke
Alder: 21
Fra: Trondheim
Jobber for: Response Network. Njabalombe, Zambia
Idrettsbakgrunn: Friidrett
Gleder meg til: å bli kjent med menneskene og kulturen i Zambia, og å lære av de samtidig som vi har det gøy med idrett.

Eirin Berg250.jpg

Årets Team leader
Navn: Eirin Berg
Fra: Stjørdal
Jobber for: Malawi National Council of Sports. Blantyre, Malawi
Idrettsbakgrunn: Handball
Hvorfor ønsket du å bli team leader og returnere til sørlige Afrika etter ditt år som frivillig: fordi jeg hadde et veldig fint år i Zambia og nå har jeg lyst til å bruke den erfaringen for å hjelpe de frivillige med det som trengs i Malawi og å være til hjelp administrativt for organisasjonen min.