Fotografer fra selskapet Berre sørget for å fange øyeblikkene med Sarah Louise Rung i melkebassenget. Her hjelper fotograf Thea Hermansen til med å fange de rette øyeblikkene. Alle bilder: Berre
Fotografer fra selskapet Berre sørget for å fange øyeblikkene med Sarah Louise Rung i melkebassenget. Her hjelper fotograf Thea Hermansen til med å fange de rette øyeblikkene. Alle bilder: Berre

Svømmer så melken skummer på vei til Paralympics

Norges beste parasvømmer Sarah Louise Rung (26) svømmer så melken skummer på vei til Paralympics i Rio. - Det var en helt spesiell opplevelse å svømme i melk, sier Stavanger-jenta som håper produkter fra TINE hjelper henne mot gull i Rio.

Frem til slutten av august vil Sarah Louise Rung, og flere andre norske toppidrettsutøvere, prege mange millioner melkekartonger i den nye OL-kampanjen til TINE.

En av de største profilene er Madla-svømmeren som kan vise til to gull og to sølv fra Paralympics i London 2012, og en bråte med VM- og EM-gull! 
- Det var helt naturlig for meg å stille opp på kampanjen fordi TINEs produkter, deriblant melk, er en viktig del av min hverdagskost. Sunt kosthold er helt avgjørende for meg for å kunne prestere best mulig mot Paralympics, sier Sarah Louise Rung til idrettsforbundet.no

- Hvordan var det å svømme i melk under fotoseansen?
- Det var helt spesielt å bytte ut klorlukten med melk. Alt var hvitt. Det var en utrolig morsom opplevelse, sier Rung, som har fått kjempegode tilbakemeldinger på kampanjen.

Saken fortsetter under bildet.

Mye latter og melkesøl ble resultatet etter fotoshooten. 

Også TINEs sponsorsjef, Ann-Kristin Syversen, var meget fornøyd med resultatene i melkebassenget.
- Fotoshooten med Sarah Louise Rung ble veldig annerledes enn med de andre utøverne. Siden hun er så veldig glad i Tinemelk, og drikker store mengder hver dag, så ønsket vi å lage bilder som viser at hun svømmer i melk. Bildene tok vi i et oppblåsbart plastbasseng i garderoben til Byåsens håndballjenter, forteller Syversen.
- Bassenget ble fylt opp med vann, og tre kartonger med TINE Fløte, for å gi det en fin hvitfarge. Det ble mye latter og fløtesprut under seansen, forteller Ann-Kristin Syversen.

Sarah Louise synes melkekartongkampanjen ble meget stilig. Hun er glad for at TINE bidrar til å fronte Norges tropp til OL- og Paralympics og andre fremtidige idrettsstjerner.

For øyeblikket ser hun ikke så mye til melkekartongene.
- Akkurat nå er jeg på Mallorca og får trent veldig bra på langbane. Nå gleder jeg meg bare til atmosfæren og stemningen som møter meg når jeg kommer til OL-anleggene og deltakerlandsbyen. Det er noe helt for seg selv.

- Hva slags mål har du i Rio?
- Målet mitt er å forsvare mine olympiske titler fra London 2012, og så håper jeg selvsagt at dette blir mitt beste mesterskap så langt i karrieren, sier Rung.

Saken fortsetter under bildet.

Et av de beste bildene fra melkebassenget...

En hyllest til våre utøvere
OL-kampanjen til TINE begynte 13. juni og går frem til 28. august. Kampanjen er en hyllest til de norske toppidrettsutøverne som står på for å blant annet å kunne løpe raskere, kaste lengre eller hoppe høyere. Andre kjente utøvere som er med på OL-kampanjen er håndballjentene Stine Bredal Oftedal, Ida Alstad, Nora Mørk og friidrettsjentene Tonje Angelsen og Margrethe Renstrøm. I tillegg er flere utøvere på rekruttlandslaget i Friidrett med på kampanjen.
- Vi håper på norsk suksess i Rio og ønsker alle sammen lykke til, også de som ikke skal til De olympiske leker, sier Ann-Kristin Syversen.

Saken fortsetter under bildet.

Ola Stunes Isene (Diskoskaster), Stella Weinberg (spydkast), Emily Rose Norum (Løping), Gøran Johannessen (håndball) er blant de unge lovende utøverne som er med på OL-kampanjen til TINE. 

OL-utøvere på melkekartongene siden 2002
TINE brukte for første gang melkekartongen i kampanjen under OL i Salt Lake City i 2002. Siden den gang har de hatt OL-kampanjer i hvert sommer- og vinter-OL.
- Vi synes det var fint å fremme sponsoratet på våre melkekartonger i forbindelse med OL. TINE er opptatt av en aktiv livsstil med et sunt og variert kosthold, akkurat som utøverne. I tillegg er vi stolte over de flinke topputøverne og alle talentene som kommer etter, sier TINEs sponsorsjef.

Saken fortsetter under bildet.

Slik møter våre OL-håp deg når du handler TINE-melk i butikken. Foto: Geir Owe Fredheim

Stolt sponsor
TINE har vært en samarbeidspartner til Norsk idrett siden begynnelsen av 80 tallet. Da inngikk Norske Meierier et samarbeid med Norges Skiforbund og skijentene. Kort tid etter ble avtalene med Norges Fotballforbund og Norges Friidrettsforbund etablert, og TINEstafetten og TINE Fotballskole så dagens lys. I dag er også TINE sponsor av Norges idrettsforbund, Olympiatoppen og ikke minst Norges Håndballforbund.

- For oss er det viktig å bidra tilbake til samfunnet. TINE ønsker å være en aktiv samfunnsaktør ved å bidra til at barn spiser sunnere og beveger seg mer. I dag har TINEstafetten vokst frem til å bli verdens største stafett og Norges største massemønstring for barn. TINEstafetten og TINE Fotballskole er to aktiviteter som vi er veldig stolte av som aktiverer så mye som 200.000 barn hvert år. Over 1.000.000 barn i Norge har løpt TINEstafetten siden vi startet opp, oppsummerer en stolt Syversen avslutningsvis.



Nora Mørk, Amanda Kurtovic og Stine Bredal Oftedal er å finne på melkekartongene. TINE ønsker håndballjentene lykke til i OL!

Les mer om TINEs OL-kampanje