Foto: Geir Owe Fredheim

Scandic signerer med Idrettsforbundet

Norges idrettsforbund har signert en hovedsamarbeidsavtale med Scandic Hotels, Nordens største hotellkjede. Avtalen trer i kraft 1. januar 2015 og strekker seg over fire år.

- Vi i Norges idrettsforbund er meget stolte av å få Scandic på laget. Hovedsamarbeidsavtalen gir norsk idrett et enormt løft på hotell- og konferansetjenester i Norge, sier idrettspresident Børre Rognlien.

Avtalen med Scandic, som kjøpte Rica Hotels tidligere i år, betyr mye for norsk idrett. Hotelkjeden vil også overta driften av Olympiatoppens sportshotel på Sognsvann.

Videre vil avtalen sørge for at ansatte og tillitsvalgte i NIF, særforbund, idrettskretser, idrettsråd og idrettslag, som er tilsluttet NIF, får idrettspriser og andre gunstige vilkår når de skal ha overnattinger i forbindelse med mesterskap og trenings- og idrettssamlinger.

Mange store mesterskap - Idretten er i et voksende marked. Norge skal ha mange store internasjonale mesterskap i de kommende årene som vil gi god forretning og utvikling for både Scandic og norsk toppidrett, sier Rognlien.

Scandic er meget fornøyd med avtalen som løper frem til 2019 i første omgang. - Vi ønsker å samarbeide tettere med Idretts-Norge både på toppnivå og på breddenivå. Vi, som de fleste nordmenn, setter pris på at norske toppidrettsutøvere tar gull etter gull. Grunnlaget for toppidrettsutøvernes resultater starter faktisk innenfor breddeidretten, sier administrerende direktør i Scandic Norge, Svein Arild Steen-Mevold.

Unike kompetanse - Det er naturligvis gledelig for oss å være vertskap for både toppidrettsutøvere og personer tilknyttet norsk idrett. Samtidig har vi stort fokus på tilgjengelighet på alle våre hoteller, et fokus som vi helt klart deler med Idrettsforbundet, sier han. - Olympiatoppen sitter på en unik kompetanse innenfor prestasjonskultur og ernæring, og den kompetansen skal vi benytte oss av i utviklingen av blant annet treningsprogrammer og treningsråd for våre gjester, sier Steen-Mevold.