Special Olympics 2017_612x373_300dpi.jpg

Klare for World Games 2017

Om fire dager reiser den norske delegasjonen til Special Olympics World Winter Games 2017 i Østerrike.

- Nå nærmer det seg med stormskritt! Utøverne er godt forberedt gjennom sine særforbund og vi gleder oss stort til å se fantastiske prestasjoner på idrettsbanen og en enorm idrettsglede, sier hovedleder for den norske troppen, Charlotte Ringnes Relling.

Se medieguiden for den norske delegasjonen her.

Special Olympics World Winter Games er verdens største idrettsarrangement for utviklingshemmede. Totalt vil 2700 utøvere delta fra 107 land i ni ulike idretter under lekene i Østerrike. Det er forventet over 1000 akkrediterte medier.

Les mer om Special Olympics Norge her.

Vil gi alt på skøytebanen i Østerrike

Norges idrettsforbund sender en tropp på 35 utøvere til verdenslekene. Totalt teller den norske delegasjonen 53 personer.

- Det betyr utrolig mye å representere Norge i World Games 2017! Det er har vært en drøm og et mål i lang tid. Jeg gleder meg masse til å gi alt på skøytebanen i Østerrike, sier skøyteløper Johanne Berg fra Oppegård IL.

Bli bedre kjent med de 35 utøverne som skal representere Norge i innebandy, skøyter, snowboard, langrenn og alpint her.