Idrettsdugnad612.jpg

Idrettslag kan få mer penger i klubbkassa ved bruk av idrettsdugnad.no

Norges idrettsforbund lanserer i dag idrettsdugnad.no som skal gi flere idrettslag større fortjeneste ved salg av dugnadsartikler. Allerede nå kan idrettslag bestille produkter.

I dag, onsdag 6. september, sender Norges idrettsforbund e-post til alle idrettslag, idrettskretser og særforbund om hvordan de går frem for å kjøpe rimelige dugnadsartikler fra idrettsdugnad.no for videresalg.
- Norges idrettsforbund har lenge hatt et ønske om å skape en høyere dugnadsfortjenestes for norske idrettslag. En gjennomgang av markedet har vist mulighetene for gode fortjenestemarginer ved å fjerne mellomliggende ledd i salg av artikler som egner seg for dugnadssalg. Derfor er vi stolte av å kunne lansere Idrettsdugnad.no som jeg har stor tro på kan bidra til flere penger i klubbkassene rundt omkring i landet, sier idrettspresident Tom Tvedt.

Gå til www.idrettsdugnad.no

Overskudd tilbakeføres til idrettslag
Kort fortalt er Idrettsdugnad SA et samvirkeforetak som eies kostnadsfritt av de idrettslag som benytter seg av Idrettsdugnads sine tjenester. Eventuelt overskudd vil betales tilbake til idrettslagene som deleiere og kunder av samvirket, på grunnlag av deres andel av omsetning med foretaket.

Styreleder i Idrettsdugnad SA er Stine Schultz Heireng. Hun er forvaltningsansvarlig i Norges idrettsforbund.
- Vi har vært opptatt av at fortjenesten havner hos idrettslagene som utfører selve dugnaden, og ikke hos mellomledd og andre aktører. Alle idrettslag blir medeiere ved første kjøp, og får tilbakebetalt sin del av overskuddet, på samme måte som ved andre samvirkeforetak, sier Schultz Heireng.

Kan levere til alle idrettslag i Norge
Idrettsdugnad skal tilby svært gode innkjøpspriser for idrettslagene.
- Vi ønsker å gi idrettslagene mer konkurransedyktige løsninger for produkter som egner seg godt for videresalg. Derfor starter vi opp med toalettpapir og tørkepapir som er de dugnadsartiklene det selges mest av i dag. Vi kan levere produktene ut til alle idrettslag og klubber i Norge, sier Even Nicolaisen, daglig leder i Idrettsdugnad SA, og legger til at de på sikt også skal tilby flere andre artikler.

Idrettsdugnad har kontorer på Marienlyst stadion i Drammen.
- Salgsdugnader har en lang tradisjon i Norge og Idrettsdugnad gleder seg til å være med på veien videre. Idrettsdugnad har nå lansert sine nettsider, der idrettslagene kan gå inn å bestille produktene de trenger og få ytterligere informasjon for å kunne gjennomføre sine salgsdugnader. Vi har også laget en egen «spørsmål og svar»-side. Dersom idrettslag likevel trenger tips og råd, så er det bare å ta kontakt, avslutter Nicolaisen.

Bestill varer hos idrettsdugnad.no allerede nå