SAS forlenger avtalen med Idrettsforbundet med fire nye år. Foto: SAS

Idretten i Norge flyr videre med SAS

Norges idrettsforbund og SAS har inngått ny fireårig avtale. - Vi er både glade og takknemlige for at SAS ønsker å fortsette som samarbeidspartner for norsk idrett. Avtalen er viktig for oss og ikke minst for alle våre utøvere som skal fly til OL og Paralympics i Paris til sommeren. Norges idrettsforbund støtter også opp om SAS sitt arbeid innenfor bærekraft og miljø, og med et tydelig mål om å redusere egne Co2-utslipp, sier idrettspresident Zaineb Al-Samarai.

SAS har gjennom et nært samarbeid med idretten i en årrekke fått god kjennskap til idrettsutøvernes behov. Derfor har de utviklet spesialtilpassede sportspriser for reiser med fly i Norge, Europa, Asia, USA og Canada. SAS Sport er tilgjengelig for ledere og aktive medlemmer i idrettslag tilsluttet NIF og gjelder i forbindelse med konkurranse, trening eller relatert møtevirksomhet.

Ekstra bagasje
Mange idretter krever mye utstyr og annen ekstra bagasje. I SAS Sport inngår to kolli á 23 kg per person. Et av disse kan for eksempel være en skipose, sykkel, golfbag eller annet utstyr innenfor en viss størrelse.
I den nye avtalen er det ekstra fokus på miljø og bærekraft. Blant annet vil alle utøvere til OL og Paralympics i Paris til sommeren reise med Biofuel-billetter. Dette er bare ett av flere tiltak vi vil samarbeide om for å minske idrettens fotavtrykk på miljøet vårt.

SAS vil fly idretten med SAS sine nye Airbus A320 og Embraer 195-fly, som til sammen utgjør en av Europas nyeste flyflåter. Airbus A320 neo-flyene har rundt 18% lavere Co2-utslipp enn flyene de erstatter, og opptil 30 prosent mindre støy. SAS Interkontinentale destinasjoner flys med Airbus A330 og A350.

-Dette er en veldig viktig avtale for oss da den både gir oss fornyet tillitt etter mange års samarbeid og nå også med et økt miljø fokus som er et viktig mål for begge parter, sier Thomas Reinsborg, Head of Sales Norway.

Bestill din neste reise på SAS Sport