Foto: Alexander Eriksson

Norges idrettsforbund og Assessit kårer årets unge idrettsleder

Norges idrettsforbund og Assessit setter i gang med ny kåring av «Årets Unge Idrettsleder» i 2024. Under fjorårets kåring ble vi kjent med mange unge, dyktige, engasjerte og hjertevarme ledere i idretts-Norge. Ledere utvikler seg hele tiden, vi oppfordrer nye og tidligere søkere til å melde seg på.

Idretten er mer enn bare sport – det er frivillighet, demokrati, lojalitet og likeverd. Idrettens verdier er viktige for samfunnet vårt og møteplassene en samlende arena for både store og små. Men hva hadde noe av dette vært uten gode ledere?

Assessit og Norges idrettsforbund ønsker å hedre, sette fokus på og fremme ungt lederskap i norsk idrett! Vi ser etter ledertalenter i idretten under 30 år. Er du en ung leder som bidrar til verdiskapning, lagbygging og som setter retning for norsk idrett?

Meld deg på her!

NB: Vi ser ikke etter trenere denne gangen!

Søknadsfristen er 31. mai 2024.

Om prosessen
Kåringen vil foregå digitalt, og du vil bli guidet gjennom prosessen steg for steg. Vårt mål er at du som leder skal få reflektere og lære litt underveis.
Vinnerne får invitasjon til å delta på en samling på Olympiatoppen. Der vil du få karriereveiledning og coaching for videre karriere. I tillegg får du en personlighetstest med tilbakelesing av en erfaren partner i Assessit. Du vil også få tilgang til å prøve Assessit sin digitale ledersimulator, der vil du kunne øve deg på å være leder ved hjelp av teknologi bygget på gamification – og spillprinsipper. Dette er den mest moderne formen for ledertrening.

Kjenner du noen som fortjener å bli hedret som Årets unge Idrettsleder, tips Assessit på  post@assessit.no