Er du «Årets unge idrettsleder 2023»? Foto: Alexander Eriksson

Norges idrettsforbund og Assessit kårer årets unge idrettsleder

Er du en ung og engasjert leder i idretten? Nå ser Norges idrettsforbund og Assessit etter «Årets unge idrettsleder 2023»!

Hvem bør melde seg på?
Vi ser etter ledertalenter i idretten, som er under 30 år. Er du en ung leder som bidrar til verdiskapning, lagbygging, og som setter retning for norsk idrett? Meld deg på her for å være med i kåringen!

Vi ser ikke etter trenere denne gangen.

Hvordan fungerer påmeldingen og prosessen?
Kåringen vil foregå digitalt, og du vil bli guidet gjennom prosessen steg for steg. Vårt mål er at du som leder skal få reflektere og lære litt underveis.

Vinneren får karriereveiledning og coaching for videre karriere samt personlighetstest med tilbakelesing av en erfaren partner i Assessit. Du vil som nominert få tilgang til å prøve Assessit sin digitale ledersimulator, og der vil du kunne øve deg på å være leder ved hjelp av teknologi bygget på gamification – og spillprinsipper. Dette er den mest moderne formen for ledertrening. Vinnerne vil få oppmerksomhet på Idrettstinget, og selve utnevnelsen vil skje i forbindelse med NM-veka.

Vi håper du melder deg på!

Vet du om noen som bør være med i denne kåringen?
Send en mail til post@assessit.no

Hvorfor kåre «Årets unge idrettsleder»?
Idrettens verdier og møteplasser er viktig for samfunnet vårt. Idretten er mer enn bare sport: Det er helse, inkludering, mangfold, glede, mestring og samhold. Men uten gode ledere stopper idretten opp, og din innsats er uvurderlig. Norges idrettsforbund og Assessit ønsker derfor å hedre og sette fokus på ungt lederskap i norsk idrett og samarbeider om å kåre «Årets unge idrettsleder».