Norges idrettsforbund topper panel om prestasjonskultur under Arendalsuka!

Norge lever av og leverer presentasjoner i verdensklasse hele tiden, innen forskning, kunst og kultur, nærings – og innen idrett. Hva er oppskriften? Hvordan blir man best?

Under Arendalsuka vil Idrettsforbundet arrangere seminaret «Nasjonal prestasjonskultur» - topprestasjoner i idrett og næringsliv». Seminaret avholdes på Clarion Hotel Tyholmen, tirsdag 15. august fra kl. 13:30-14:30 med idrettspresident Zaineb Al-Samarai, næringslivstopper, toppidrettsledere og ikke minst utøvere i panelet.

Lær av de beste!

Det presteres på høyeste nivå i norsk idrett og norsk næringsliv. Det er store prestasjoner å bli olympisk mester og å lykkes på den globale arena i næringslivet – i konkurranse med de aller beste.  Hva har næringsliv og toppidrett felles? Hva gjør at de beste lykkes? Hva finnes i toppidrettens tankesett som kan overføres til prestasjoner i næringslivet, og hva kan toppidretten lære av næringslivet? Hvordan lykkes de aller beste?

Få med deg den spennende debatten om prestasjonskultur der næringsliv og toppidretten deler innsikt, refleksjoner og hemmeligheter. Er du ikke i Arendal kan du også følge seminaret direkte på våre Facebook-sider.

I panelet møter du:

• Zaineb Al-Samarai, Idrettspresident, Norges idrettsforbund
  • Wilhelm Mohn, Global Head of Corporate Governance, NBIM - Oljefondet
  • Anders Meland, Psykologisk rådgiver, NBIM - Oljefondet
  • Tore Øvrebø, Toppidrettssjef, Norges idrettsforbund
  • Ulrike Haugen, Executive Vice President Communications, Public Affairs & Sustainability, DNV
  • Even Aas, Executive Vice President Communication, Public Affairs and Sustainability, Kongsberg
  • Olaf Tufte, tidligere toppidrettsutøver
  • Cecilia Flatum, Head of Consulting Norway, Deloitte

Møter med politikere, stiftelser, organisasjoner og næringsliv

Artikkelen fortsetter under bildet.

Arendal_NTB til nettside1920.png

Foto: NTB

I tillegg til eget seminar, vil Norges idrettsforbund holde til på en egen båt ved Pollen i Arendal havn under Arendalsuka. Her vil det bli gjennomført flere møter med ulike politikere, stiftelser, organisasjoner og næringsliv. Med et nært forestående kommune- og fylkestingsvalg vil NIF invitere til gode samtaler og diskusjoner med viktige samfunnsaktører med spesielt fokus på idrettens fanesaker.

En rekke av NIFs representanter vil også delta i flere paneldebatter fra andre arrangører.

Følg vår Podcast, Idretten vil

Og mellom slagene er det bare å “tune in” på vår Podcast “Idretten vil” hvor vi går mer i dybden på temaet “nasjonal prestasjonskultur i næringsliv og toppidrett”, “bærekraft i idretten” og “idrettens fanesaker frem mot kommune- og fylkestingvalget”.

Vi gleder oss til spennende og utbytterike dager i Arendal, hvor norsk idrett og våre viktige fanesaker skal settes på agendaen.

Se Arendalsukas fulle program her