Vidar Løfshus fra Craft, sammen med Sturla Langørgen, sponsorsjef i IDÉ House of Brands og Rune Midthaug, leder for kommersiell forretningsutvikling i NIF. Foto: Geir Owe Fredheim
Vidar Løfshus fra Craft, sammen med Sturla Langørgen, sponsorsjef i IDÉ House of Brands og Rune Midthaug, leder for kommersiell forretningsutvikling i NIF. Foto: Geir Owe Fredheim

Idrettsforbundet inngår samarbeid med IDÉ House of Brands

Norges idrettsforbund (NIF) har inngått et langsiktig samarbeid med IDÉ House of Brands (IHB) ut 2028.

Avtalen bygger videre på den tidligere inngåtte samarbeidsavtalen som NIF har med New Wave Norway AS (New Wave). Avtalen skal sikre leveranse av antrekk og produkter til NIF/Olympiatoppen til de norske OL- og Paralympics-troppene i 2024, 2026 og 2028. Videre skal New Wave i fellesskap med NIF utvikle en OL-kolleksjon og aktuelle merchandise-produkter for kommersielt salg.

For å lykkes med dette arbeidet har NIF og New Wave inngått et samarbeid med IHB som skal forestå salg og markedsføring av OL-kolleksjonen og merchandise-produkter til eksisterende og nye bedriftskunder.

– NIF og New Wave ser frem til et godt og langsiktig samarbeid med IHB. IHB har lang og solid erfaring fra blant annet salg av profileringstøy og profileringsartikler. Vi tror dette laget samlet gir en god salgskraft for kommersielt salg av OL/PL-kolleksjonen med tilhørende merchandise-produkter sier leder for kommersiell forretningsutvikling i NIF, Rune Midthaug.

IDÉ House of Brands er Nordens ledende leverandør av produktmedia til bedriftsmarkedet. IDÉ House of Brands har 35 års erfaring med konseptutvikling, design, produksjon og logistikk av profileringsartikler og leverer totalkonsepter innenfor uniform/arbeidsbekledning, gaver, internstrategier, HMS, kampanje og profileringsprodukter, massekonsepter, storformat, kontorrekvisita og trykksaker.

Les mer om IDÉ House of Brands her