Foto: Erik Ruud

Idretten går sammen for å skape en tryggere idrettshverdag – du kan være med å bidra!

Norges idrettsforbund skal sammen med Norges idrettshøgskole innhente kunnskap for å gjøre idretten til en enda tryggere arena, og 150 000 av våre medlemmer mellom 18-30 år kan være med og hjelpe oss på veien. Er du en av de som har fått spørreundersøkelsen i innboksen?

30. oktober ble årets viktigste spørreundersøkelse sendt ut til 150.000 medlemmer i alderen 18 til 30 år. Målet med spørreundersøkelsen er å samle inn viktig informasjon og kunnskap som er avgjørende for et godt forebyggende arbeid, så vel som håndtering, av ulike typer krenkelser i organisert idrett.

– Vi håper at alle som får undersøkelsen, uansett om de har positive eller negative erfaringer, vil ta seg tid til å svare, sier Julie Karima Berg, rådgiver for etisk og trygg idrett i Norges idrettsforbund.

– Jo flere som svarer, jo bedre blir forskningsresultatet!

Spørreundersøkelsen har fokus på krenkende opplevelser i idretten, og er et samarbeidsprosjekt mellom Norges idrettsforbund, Norges idrettshøgskole og Professor Emeritus Kari Fasting. Les mer om prosjektet her.

– Dette er en unik mulighet for å skaffe kunnskap som vil gjøre at vi kan lage gode, målrettede tiltak for en trygg idrett, understreker Berg.

Oppfordringen er klar:

– Ta undersøkelsen og del informasjon om prosjektet sammen med oss. Dette vil bistå med viktig forskning og forebygging for framtida.

Er du nysgjerrig på om du er en av de som har mottatt undersøkelsen? Ta en kikk i din innboks!