Vareggs fotballgutter gleder seg over å vinne idrettsreise-konkurransen. Foto: Astrid M. Strømsnes

Vareggs fotballgutter jubler over idrettsreise-premie

Vareggs gutter 2007 deltok i Idrettsforbundets idrettsreise-konkurranse og vant! Nå ser de frem til å delta på Norway Cup 2022 hvor de skal bruke premien.

Varegg har meldt seg på verdens største fotballturnering, Norway Cup, og planen er å bruke premien under oppholdet i Oslo.

Som vinner av Idrettsforbundets idrettsreise-konkurranse får laget flybilletter fra SAS, opphold på Scandic og leiebil fra Hertz. Alt ligger til rette for et langt hyggeligere og billigere opphold.

Les mer om konkurransen.

- Det var forundring, glede og vill jubel da vi fortalte at vi hadde vunnet konkurransen, sier Astrid M. Strømnes, som søkte på vegne av laget om å vinne, da Idrettsforbundet lanserte konkurransen tidligere i vår.

- Premien er til stor inspirasjon for trenerteamet som ser viktigheten av at alle guttene får lik mulighet til å delta på cuper, forteller Strømsnes.

Juryens begrunnelse
Juryen likte spesielt godt at Varegg gutter trekker frem viktigheten av blant annet samhold, toleranse, ulik bakgrunn og vennskap. Dette er noen av de viktigste bærebjelkene til idrettsglede for alle.

I tillegg så er søknaden godt beskrevet og konkret. De har også en klar formening om hvordan de ønsker å formidle en eventuell premie.

Vi gratulerer Varegg gutter 2007/Nivå 1!

Om idrettsreiser
Norges idrettsforbund ønsker å gjøre det enklere for idretten å bestille fly, hotell og bil i forbindelse med konkurranser, arrangementer og treningssamlinger. Alle medlemmer av norsk idrett kan benytte seg av idrettsreiser som tilbyr rabatterte og gode flybilletter, hotellopphold tilpasset idrettslag og leiebil i alle størrelser.

Bestill din idrettsreise her.