Et familie- og kompetansehus på Beitostølen Helsesportsenter skal gi et nytt og bedre tilbud til enda flere barn og unge med funksjonsnedsettelser. Foto: Christine Stokkebryn

Støtt Beitostølen Helsesportsenter – bli bøssebærer!

Beitostølen Helsesportsenter og norsk idrett har hatt et tett og nært samarbeid siden oppstarten for mer enn 50 år siden. I 1966 samlet Lions-klubbene i Norge inn penger til å bygge senteret, og i år samler Lions inn penger til et familie- og kompetansehus samme sted.

Det skal gjennomføres en landsomfattende innsamlingsaksjon helgen 12. og 13. februar 2022, og det trengs bøssebærere.

Vi oppfordrer alle idrettslag til å ta kontakt med sin lokale Lions-klubb og å stille med bøssebærere for aksjonen. Helsesportsenteret jobber for at alle barn med funksjonsnedsettelser skal ha likeverdige muligheter uavhengig av funksjon, etnisk bakgrunn eller bosted.

For Norges idrettsforbund er paraidrett og like muligheter for å drive aktiv idrett svært viktig. Beitostølen Helsesportsenter representerer en kompetanse som først og fremst er viktig for de barna det gjelder, men som også er viktig for at idretten skal kunne leve opp til sin visjon om idrettsglede for alle.

Norges idrettsforbund oppfordrer sine medlemmer til å stille opp som bøssebærer for sin lokale Lions-klubb!