Foto: Norges idrettsforbund

Statsminister Jonas Gahr Støre  på besøk i Åsane Arena i Bergen

Statsminister Jonas Gahr Støre var denne uken på besøk i Åsane Arena i Bergen. Dette anlegget er et av landets største flerbruksanlegg med 2000 utøvere hver dag. Anlegget er tilrettelagt for ca 20 ulike idrettsaktiviteter.

Daglig leder i Åsane Arena, Roald Bruun-Hanssen, viste en engasjert statsminister rundt i deler av anlegget. Det var stor aktivitet i håndballhallen, klatreveggen og sandhallen.

OK.png

Foto: Norges idrettsforbund

De unge idrettsutøverne fortalte om sin treningshverdag, og de frivillige fortalte om hvordan det er å være engasjert i idrettslag som benytter dette fantastiske anlegget.

Det ble gode refleksjoner rundt finansiering av idrettsanlegg, utfordringer med økte strømutgifter og andre idrettspolitiske problemstillinger som påvirker idrettslagenes hverdag.