Norsk idrett støtter Røde Kors sitt arbeid i Ukraina.

Idretts-Norge støtter Røde Kors sitt hjelpearbeid i Ukraina

Norges idrettsforbund oppfordrer alle til å støtte krigsofrene i Ukraina.

Russlands krigføring påfører sivilbefolkningen i Ukraina ufattelige lidelser. Norges idrettsforbund føler sterkt med det ukrainske folket som rammes av krigshandlingene. Menneskeliv går tapt, mange drives på flukt, og den humanitære situasjonen i Ukrainia er kritisk.

Norges idrettsforbund håper på solid oppslutning, og at mange har lyst til å bidra og støtte opp om Røde Kors sitt viktige hjelpearbeid i Ukraina. Alle bidrag vil være kjærkomne!

Du kan bidra på følgende måter:

• Vipps til 2272 (valgfritt beløp)
  • SMS "BIDRA" til 2272 (250 kr)
  • Kontonummer: 8200 06 10190

Sjekk ut Røde Kors sine nettsider for mer info om hvordan du kan bidra. Der kan du også lese om hva Røde Kors gjør i Ukraina nå

Vil du/dere dele budskapet? Last ned bildene under og spre informasjon om Røde Kors sitt viktige hjelpearbeid på egne nettsider og i sosiale medier!

Fotballforbundet har tidligere vist sin støtte til Røde Kors og gitt 500.000 kroner.