Hundekjøring er én av flere nye idretter som står på programmet under NM-veka vinter. Foto: Norges Hundekjørerforbund

Klart for tidenes første NM-veka vinter

Det aller første NM-veka vinter-arrangementet går av stabelen i Bergen og Voss 24.–27. mars. – NM-veka gir oss en fantastisk mulighet til å vise mangfoldet av idretter, og nå er det endelig vinteridrettenes tur, sier idrettspresident Berit Kjøll.

11 idretter skal i løpet av fire dager gjennomføre sine 23 norgesmesterskap, hvor hele 68 NM-vinnere skal kåres. NM-veka vinter har blitt avlyst to år på rad som følge av pandemien. Nå er det endelig klart for idrettsfest, hvor både tradisjonelle vinteridretter og hallidretter skal vises frem.

– Med et kompakt arrangement i den nye storstuen Åsane Arena i Bergen, og med snøidrettene i Myrkdalen, ser vi frem til å invitere publikum til å få med seg NM-veka både fysisk, så vel som i beste sendetid på NRK, sier idrettspresident Berit Kjøll.

Åtte nye idretter på programmet
Hele åtte nye idretter er med på det aller første NM-veka vinter-arrangementet som gjennomføres: Badminton, bordtennis, hundekjøring, karate, klatring (buldring), randonee, rugby (snørugby) og telemark. De øvrige idrettene er fluekasting, squash og styrkeløft (utstyrsfritt).

Les mer om idrettene her.