Otiga og NIF_4-01.jpg

Norges idrettsforbund inngår samarbeidsavtale med Otiga Group

Norges idrettsforbund inngår samarbeidsavtale med Otiga Group som med sin brede kompetanse skal sikre en ytterligere profesjonalisering og kompetansebygging innen idretten.

Bransjeeksklusiv avtale

Med den bransjeeksklusive avtalen skal Otiga Group bistå NIF og Olympiatoppen på bemanning, rekruttering, karriereveiledning og lederutvikling. Oppdragene blir fordelt mellom Personalhuset og Assessit. Personalhuset skal stå for spesialistrekruttering, omstillingsprosesser, bemanning og lederrekruttering utenfor Oslo, mens Assessit skal bistå NIF med coaching, lederutvikling og lederrekruttering i Oslo samt utviklingsarbeid i forbindelse med kåringen “Årets Unge Idrettsledere”, en forgrening av Årets Unge Ledere.

Stolt av å være Idrettens partner

Anders Haugeli Halvorsen, Direktør for innovasjon og utvikling i Otiga Group, er veldig fornøyd med å inngå et samarbeid med NIF. Han gleder seg allerede til å ta fatt på arbeidet.  - Jeg er utrolig stolt av at Otiga Group nå blir idrettens partner innen rekruttering, bemanning og lederutvikling. Spesielt givende er det å få muligheten til å hjelpe aktive idrettsutøvere med å få en fot i arbeidslivet. Med spisskompetansen og erfaringen som finnes i Otiga Group er jeg sikker på at vi vil lykkes med å utvikle, coache og levere de aller beste folkene til NIF og Olympiatoppen!

Skal styrke NIF

Også Karen Kvalevåg, generalsekretær i Norges idrettsforbund, er glad for å få Otiga Group med på laget. Med bistand fra Otiga Group, er hun sikker på at NIFS arbeid styrkes ytterligere.

- Vi ser virkelig frem til å samarbeide med Otiga Group som skal bidra med sin brede kompetanse og bidra til profesjonalisering og kompetansebygging innen idretten – både hos Norges idrettsforbund og Olympiatoppen, sier hun.

Traineeprosjekt for toppidrettsutøvere

I tillegg til sine bemannings- og rekrutteringstjenester skal Otiga Group også lage et traineeprogram for toppidrettsutøvere. Tonje Hinze, rådgiver ved Olympiatoppen, sier det blir spennende å samarbeide med Otiga Group i utviklingen av prosjektet.

- Det er flere av våre stipend- og landslagsutøvere som av ulike grunner (og ønsker) har et behov for en tilrettelagt jobb ved siden av toppidrettssatsingen. Målet med  traineeprosjektet er at utøvere skal få arbeidserfaring og inntekt uten at det går på bekostning av idrettssatsingen. Da er vi avhengig av fleksible arbeidsgivere som ser verdien av å ha utøvere ansatt i organisasjonen.  Otiga Group virker veldig interessert i å ta del i dette, og vi gleder oss til å samarbeide med Otiga fremover, sier Hinze.

Les mer om samarbeidet her