Korsgård ILs gutter 14-lag har spillere fra mange ulike kulturer. – En herlig gjeng med flotte og gode holdninger, sier Espen Ek, fair play-ansvarlig i klubben. Foto: Korsgård IL

Korsgård IL vant #STOPP-produkter

Korsgård Idrettslag fra Askim i Indre Østfold ble trukket ut som vinner av #STOPP-produkter til en verdi av 25.000 kroner.

Alle klubber som opprettet en gratis nettbutikk med #STOPP-produkter i tidsrommet mellom 25. mai og 15. juni var med i trekningen av slike produkter til en verdi av 25.000 kroner. Norges idrettsforbund trakk i etterkant en vinner, som ble Korsgård IL.

– Korsgård IL er en ung klubb som er i utvikling for å bidra til at barn og ungdom skal få en god opplevelse i idretten. Vi synes #STOPP-kampanjen er viktig fordi alle barn og unge har rett til å utvikle sin egen identitet uten å utsettes for hets på bakgrunn av hvem de er. Vi har mange barn og ungdommer med forskjellige nasjonaliteter i klubben, og vi stiller opp for hverandre både på banen og utenfor banen, forteller Espen Ek, fair play-ansvarlig i klubben.

– De som diskriminerer har lite kunnskap. Derfor er det viktig å snakke åpent om temaet. Ved å lære mer kan barn og unge bli tryggere. Det skal være lav terskel for å si ifra når man hører hets og diskriminering mot lagkamerater eller motspillere – og all diskriminering, uansett grunnlag, må tas alvorlig! Korsgård Idrettslag vil stå frem og være mentorer og jobbe mot diskriminering, fortsetter Ek.

Vi gratulerer Korsgård IL og håper å se mange Korsgård-spillere med #STOPP-produkter i tiden fremover!