Rustad ILs juniorgruppe har vært flinke med å beholde ungdommene. Nå får de 50.000 kroner av Norsk Tipping til det videre arbeidet! Foto: Barbro Tomter Dahlen

Kolbotn idrettslag Young Active og Rustad IL junior langrenn får 50.000 kroner hver!

Aktivitetstilbudet Young Active i Kolbotn Idrettslag og juniorene til Rustad IL stikker av med 50.000 kroner hver fra Norsk Tippings Idrettspris.

Kolbotn IL har satt i gang et gratis, lavterskel aktivitetstilbud for ungdommer. De har fire trenere og noen aktivitetsledere som er engasjert i prosjektet og jobber hardt med rekrutteringen av flere deltakere. Hver uke gjennomfører de både innendørs- og utendørs treninger. Målet er å fange opp de som bare ønsker å ha det gøy.

- Vi sikter oss inn på de som faller utenfor lagene i klubben og de som ønsker å trene for å ha det gøy i et inkluderende treningsmiljø uten prestasjonspress, sier William Vegelbo i Kolbotn.

young active612.jpg
Koltbotn Young Active-gruppa i aksjon. De får 50.000 kroner fra Norsk Tipping for det gode arbeidet og videre satsing. Foto: Koltbotn IL.

Rustad ILs junioravdeling i langrenn jobber også svært godt for å ivareta ungdommene. Derfor har de satt inn ekstra tiltak for juniorene fra 16-20 år.

- Vi har bla to gruppeinndelinger hvor den ene gruppa er ungdom som ønsker å bruke mye fritid på trening og konkurranser, og så har vi en rekruttgruppe for de som ønsker bare å trene jevnlig og møtes for det sosiale. Men, det unike er at disse også trener sammen enkelte dager i uka. De er jo venner og vært med i mange år så vennskapet på tvers av gruppene er også veldig viktig. Dessuten er også de aller fleste i rekruttgruppa også trenere for våre yngre grupper og bidrar tilbake med masse kompetanse, sier Barbro Tomter Dahlen i klubben.

Norsk Tipping og Norges idrettsforbund gratulerer begge med pengene!

Les mer om Norsk Tippings Idrettspris