Idrettspresident Berit Kjøll under onsdagens seminar. Foto: Pernille Ingebrigtsen

Hvordan kan idretten lære av næringslivet for å fjerne barrierene for jenter og gutters deltakelse i idretten?

Hva kan vi gjøre med barrierene som fortsatt er til stede, og hva kan idretten lære av næringslivet i arbeidet for likestilling? Følg fagseminaret direkte på idrettsforbundet.no onsdag 6. oktober.

Bryte-VM, Like Muligheter og Norges idrettsforbund inviterer til fagseminar som retter fokus mot bedre kjønnsbalanse i idretten og næringslivet. Et viktig formål blir å definere aktuelle tiltak som kan bidra til en positiv endring.

Følg fagseminaret her:

Program:

• 09.00: Velkommen v/idrettspresident Berit Kjøll
  • 09.15: Debattpanel med representanter fra næringslivet, idretten, partnere og byrådet
  • 09.45: Hjerneforsker Kaja Nordengen
  • 10.15: Pause
  • 10.25: Workshop i grupper
  • 11.05: Oppsummering workshop, hvordan ta med oss dette i vårt daglige arbeid og veien videre
  • 11.30: Slutt

Fagseminaret blir ledet av Guro Røen, generalsekretær i Norges studentidrettsforbund.