Deltakerne kunne endelig møtes til en fysisk samling. Foto: Idrettsforbundet

25 nye klubbveiledere utdannet

Flere særforbund vil satse mer på å bidra til utvikling av idrettslagene, og sist helg ble 25 nye klubbveiledere ferdig med idrettens felles veilederutdanning for klubbutvikling.

Etter to digitale helgesamlinger og fire digitale webinarer kunne deltakerne endelig møtes til en fysisk samling i siste del av utdanningen. Veilederne som representerer 19 særforbund og to idrettskretser er nå klare til å jobbe enda mer med kontakt, oppfølging og utvikling i klubbene som er tilsluttet eget forbund eller egen krets.

Her er noen oppsummeringer av årets utdanning fra veilederne:

• «Hver samling gir en boost til å komme seg ut i klubb»
  • «Hadde jeg hatt verktøyene jeg har i dag, ville jeg driftet klubbene jeg ledet på en helt annen måte»
  • «Jeg har fått mange nye relasjoner og nettverk, noe som gjør det lettere å ta kontakt når man skal ut i klubb»

Siden 2006 har 195 veiledere fullført utdanningen, og i flere særforbund er det etablert interne nettverk med gode veiledere. Neste runde av utdanningen er planlagt i perioden januar-september 2022, og alle særforbund og idrettskretser vil inviteres til å søke om å få med deltakere.