Det er viktig at barn fortsetter å være i aktivitet. Foto: Eirik Førde

Nå dekker barneidrettsforsikringen også egentrening

Barneidrettsforsikringen utvides slik at den også dekker egentrening så lenge forbudet mot organisert idrett fra Folkehelseinstituttet varer. Normalt sett dekker barneidrettsforsikringen kun organisert aktivitet.

Norsk idrett står midt oppe i en situasjon hvor all organisert aktivitet er stoppet. Det er imidlertid viktig at barn fortsetter å være i aktivitet og trene. Da er det fint å vite at barneidrettsforsikringen også dekker egentrening.

-Hverdagen vår er endret som følge av koronasituasjonen, og all organisert aktivitet har stoppet. Nå er det viktigere enn noen gang å holde seg i aktivitet på egenhånd, og trene innenfor de rådene som er gitt av Folkehelseinstituttet, og de vedtak som er fattet av Helsedirektoratet. Vi ønsker å takke vår partner Gjensidige som nå utvider barneidrettsforsikringen til å også gjelde egentrening. Det gir trygghet i en krevende tid, sier idrettspresident, Berit Kjøll.

All strukturert egentrening som løpetrening, styrketrening og annen trening som er spesifikk aktivitet relatert til din idrett vil inntil videre være dekket av lisensforsikringen. Trening som bryter med råd gitt av Folkehelseinstituttet dekkes ikke.

- Vi håper og tror det kan være et godt bidrag i en vanskelig situasjon for alle, sier kommunikasjonsdirektør i Gjensidige, Øystein Thoresen.

Skadetelefonen er åpen som vanlig fra 0900 – 2100 hver dag og kan bistå med råd.

Frem til 13/4 blir det ikke bestilt/uført noen operasjoner og utøvere som melder skade vil bli fulgt opp på telefon og Skype.

Skadetelefon.jpg

Les mer om barneidrettsforsikring her.

Barneidrettsforsikringen gjelder for alle særforbund tilknyttet Norges idrettsforbund.