Se opptak fra Idrettens kvinnedag

Norges idrettsforbund, i samarbeid med Norsk Tipping, sendte direkte fra Idrettens kvinnedag 6. mars.

Program:

11.00 Velkommen v/ Kari Vanebo, seniorrådgiver kompetanseutvikling
11.05 Foredrag v/ Gro Hammerseng-Edin
11.25 Presentasjon av tre konkrete prosjekter i særforbund og idrettskrets -           hva gjør vi for å øke kjønnsbalansen?
11.45 Else-Marthe Sørlie Lybekk intervjuer Tage Pettersen, president Norges ishockeyforbund.

12.00 Lunsj, mingling og stands av prosjekter

12.45 Musikalsk innslag v/drømmestipend

12.50 Kvinnelige trenere – hva vet vi? Presentasjon om kvinnelige trenere             basert på trenerundersøkelsen 2018. Presentert av Stiliani «Ani» Chroni fra Høgskolen i innlandet.

13.00 Kulturminister Abid Raja

13.10 Presentasjon av kjønnsbarometer v /Karen Kvalevåg: Fakta i dag!

13.30 Berit Kjøll: Kvinneløftet i idretten! Dette skal vi få til sammen!

13.35 Pause med musikalsk innslag

13.50 Panelsamtale ledet av Else-Marthe Sørlie Lybekk:

• Maalfrid Brath, Manpower og Torben Sneve, Adecco  – Tiltak som blir gjort i næringslivet for å rekruttere kvinner
  • Clas Brede Bråthen og Ingvild Bretten Berg – kvinner som sportssjefer og trenere
  • Andrea Bell Pedersen og Berit Kjøll - Kvinners plass i styrerommet.

14.25 Felles diskusjon og spørsmål i panelet
14.45 Avslutning v /Karen Kvalevåg og tildeling av nye prosjektmidler for 2020.

Konferansier: Else-Marthe Sørlie Lybekk