pererik612.jpg

Per Erik Mæhlum ansatt som ny prosjektleder for Lillehammer Olympic Legacy Sports Centre

Etter litt over ett års drift, trapper Lillehammer Olympic Legacy Sports Centre (LOLSC) nå opp aktiviteten, styrker samarbeidet med Olympiatoppen Innlandet og ansetter Per Erik Mæhlum som ny prosjektleder i senteret.

Som et ledd i å styrke den operative driften og knytte arbeidet tettere opp mot driften av Olympiatoppen Innlandet gjennomføres nå følgende grep:

• Jostein Buraas går inn i en kombinert stilling som både daglig leder av LOLSC og Olympiatoppen Innlandet fra 1. mars 2019
  • Per Erik Mæhlum ansettes som prosjektleder LOLSC med ansvar for planlegging og gjennomføring av de operative tiltakene i LOLSC
  • Olympiatoppen Innlandet ansetter en ny fagkonsulent toppidrett for å styrke sin operative stab i arbeidet med morgendagens utøvere og trenere i regionen.

- Etter et oppstartsår med mye strategisk posisjonerings- og planleggingsarbeid vil LOLSCs aktivitetsnivå øke i 2019, og vi ønsker samtidig å bli mer synlige utad. For å støtte opp om disse ambisjonene er vi godt fornøyd med å få en kapasitet som Per Erik Mæhlum på plass, sier daglig leder Jostein Buraas i Olympiatoppen Innlandet.

- Fantastiske muligheter
Den nyansatte prosjektlederen er oppvokst i regionen, og gleder seg til å ta fatt på de nye arbeidsoppgavene i midten av mars.
- Jeg er ydmyk over å få denne muligheten, og gleder meg stort til å få være med å utvikle Legacy-senteret videre. Her ligger det fantastiske muligheter for både innlandet som region og for hele norsk idrett, sier Per Erik Mæhlum.

Solid bakgrunn
Mæhlum har tidligere vært både markeds- og kommunikasjonssjef og arrangementsansvarlig i Norges Cykleforbund, og kommer senest fra en stilling som kommunikasjonsrådgiver i BoligPartner AS.

- Med sin lange erfaring fra ulike roller i Norges Cykleforbund og med solid idrettsutdanning, er Per Erik meget godt skodd for oppgavene som venter. At han i tillegg kommer fra regionen, og har et brennende engasjement for både idrett og Innlands-regionen, gjør at vi her er sikre på at vi har gjort en meget god signering, sier Buraas.

Vil utvikle de unge
Den nye prosjektlederen har stor tro på at legacy-senteret kan være betydningsfullt for unge idrettstalenter fra hele verden.
- Det blir utrolig spennende å jobbe med et internasjonalt fokus på utvikling av fremtidens ledere, utøvere og trenere. Gjennom NIF-systemet har jeg selv fått ta del i lederutdanning for yngre ledere i idretten, noe som ga meg en kunnskap og et nettverk jeg har hatt stor nytte av. Nå har jeg et brennende ønske om at vi gjennom senteret skal få til det samme for både norske- og internasjonale idrettstalenter.