Det nye styret i Frivillighet Norge; Generalsekretær Stian Slotterøy Johnsen, Mina Gerhardsen, Andreas Borud, Karen Kvalevåg, Heikki Eidsvoll Holmås, Mihriban Rai, Kristin W. Sandnes, Ingvild Endestad, Rita Hirsum Lystad. Ikke tilstede: Helge Simones og Gunnar Haugsveen. Foto Birgitte Heneide

Karen Kvalevåg valgt inn i styret til Frivillighet Norge

-Frivilligheten er en viktig bærebjelke for samfunnet. Norges idrettsforbund har som den største frivillige organisasjonen i Norge et ansvar for å bidra med vår kompetanse, sier Karen Kvalevåg, generalsekretær i Norges idrettsforbund.

Frivillighet Norge består av mer enn 300 medlemsorganisasjoner fra alle felt innen frivillig virksomhet. Til sammen representerer Frivillighet Norge flere millioner individuelle medlemskap og over 60 000 lag og foreninger over hele landet.

- Ved å tre inn i styret til Frivillighet Norge, oppnår vi tettere samarbeid og kan sammen sikre gode rammevilkår for frivilligheten. Jeg ser frem til å lære av de andre frivillige organisasjonene, og bidra med erfaringsutveksling på vegne av Norsk idrett, sier Kvalevåg.

Karen Kvalevåg ble valgt inn i styret til Frivillighet Norge under årsmøte i Oslo.

Det nye styret i Frivillighet Norge:

Leder: Heikki Eidsvoll Holmås
Nestleder: Ingvild Endestad, Foreningen FRI
Medlem: Helge Simones, Knif/Misjonsalliansen/Normisjon
Medlem: Karen Kvalevåg, Norges idrettsforbund
Medlem: Gunnar Haugsveen, Norges Blindeforbund
Medlem: Kristin W. Sandnes, Redningsselskapet
Medlem: Rita Hirsum Lystad, Norges Musikkorps Forbund
1. Varamedlem: Andreas Borud, LNU
2. Varamedlem: Mina Gerhardsen, Nasjonalforeningen for Folkehelsen
3. Varamedlem: Mihriban Rai, LIN (Likestilling, inkludering og nettverk)