Fakturering åpnet for alle i idrettens medlemssystem

forsidebilde_kajakk.jpg

Onsdag 5. februar åpnet vi for fakturering i idrettens medlemssystem (KlubbAdmin). I Idrettens medlemssystem er det nå mulig å velge flere måter å fakturere på. Fakturering via prismatrise (pris i henhold til alder), pris pr. utvalg, eller pris pr. unntak.

Fordeler ved å bruke Idrettens medlemssystem til fakturering:

• Flere betalingsalternativermedlemmene kan betale med Vipps, eFaktura, faktura (kid/konto i nettbank), Visa og Mastercard.
  • Fakturering via prismatrise, unntak eller utvalg. Det er mulig å fakturere alle medlemmer på en gang.
  • Samlefaktura, send medlemskontingent, treningsavgift og ev. andre krav i samme faktura.
  • I tilfeller hvor det finnes en familierelasjon, sendes fakturaen til fakturamottager, med mulighet for å sende kopi til andre i relasjonen.
  • Forenklet innmeldingsløsning. Medlemmet registrerer seg og betaler for kontingent og treningsavgift ved innmelding, både for seg selv og sine relasjoner. Les mer om forenklet innmelding.

Hvordan ta  bruk faktureringstjenesten

Dersom idrettslaget ønsker å ta i bruk faktureringstjenesten i Idrettens medlemssystem, må idrettslaget først ha en brukerstedsavtale med Buypass. Les mer om idrettens betalingsløsning.

Videoveiledninger for å opprette avgifter, enkel og avansert fakturering

Bruker dere ikke Idrettens medlemssystem i dag, men ø
nsker å ta det i bruk? Kom i gang

Oftes stilte spørsmål om idrettens medlemssystem - Les mer
Ofte stilte spørsmål om eFaktura - Les mer

Endring av familiekontingent

I de utfyllende reglene for registrering av medlemsopplysninger og rapportering til NIF står følgende:

Medlemskap i idrettslaget skal registreres individuelt. Familiekontingenter er kun en rabattordning. Medlemskontingenten må være på minst kr 50,- for hvert medlem for at medlemskapet skal telle med i den årlige rapporteringen til NIF. Dette gjelder også for familiekontingenter eller andre rabattordninger.

Det betyr at vi endrer praksis fra å ha en pris pr familie, til å ha en pris pr familiemedlem.
Legger ved et par eksempler på hvordan dette kan løses inntil man får justert prisene på årsmøtet.

Når idrettslaget setter opp avgiften for familie, er det prisen pr medlem som defineres. Eksempel: Setter du 150 kroner i avgift på familie, så betyr dette at en familie på fire får et krav på totalt 600 kroner (4x150).

Alternativt kan idrettslaget lage flere avgifter som representerer hvor mange familiemedlemmer som skal ha en rabattert familiekontingent.
Eksempel:
Hovedmedlem familie 250 kroner.
Tilhørende familiemedlem 50 kroner.

En familie på 4 vil da få følgende krav:
Mor (hovedmedlem familie):  250 kroner.
Far, tilhørende familiemedlem: 50 kroner.
Barn 1, tilhørende familiemedlem: 50 kroner.
Barn 2, tilhørende familiemedlem: 50 kroner.

Totalsum: 400 kroner.