Husk samordnet søknad og rapportering til NIF innen 30. april 2018

bandy_forsidebilde.jpg

I disse dager skal alle idrettslag gjennomføre den årlige rapporteringen til Norges idrettsforbund- «samordnet søknad og rapportering».

Rapporteringen åpnet 1.april, og skal gjøres i KlubbAdmin. Dersom idrettslaget benytter et annet godkjent elektronisk medlemsregister enn KlubbAdmin, skal idrettslaget likevel fortsatt logge seg inn i KlubbAdmin og bekrefte antall medlemmer og aktive medlemmer. Eventuelle spørsmål kan rettes til NIF Support på telefon 21029090 eller support@idrettsforbundet.no

Informasjon om «samordnet søknad og rapportering» er sendt til alle idrettslag i epost 03.04.2018. Les mer om samordnet rapportering her!

Du finner videoveiledning for samordnet rapportering her: Samordnet rapportering

Krav og oppfølging
Idrettslag som ikke rapporterer, eller rapporterer ufullstendig, vil bli fulgt opp av idrettskretsen. Idrettslag som ikke tilfredsstiller NIFs lov, ikke lenger ønsker å være et idrettslag eller som ikke har aktivitet, kan bli fratatt sitt medlemskap i NIF.

Hvis ditt idrettslag svarer nei på ett av følgende spørsmål, vil dere også bli fulgt opp:

1. Har idrettslaget tegnet underslagsforsikring?
  2. Er idrettslagets bankkonto i idrettslagets navn og kreves det minimum to signaturer på alle betalinger?
  3. Har idrettslaget utpekt en i styret som er ansvarlig for politiattest?

Idrettskretsen foretar årlig utvidet kontroll av idrettslag (idrettslagsundersøkelsen). Dette gjør vi for å påse at idrettslaget drives i henhold til gjeldende lover og regler.

Idrettskretsen har både en kontrollfunksjon og en veiledningsfunksjon overfor idrettslag. Vi er ikke ute etter å «ta» noen. Der det avdekkes mangler er det vår jobb å veilede og å hjelpe dere med å få ting på plass.