ANLEGG

Hockey2.jpg

At flere idrettsanlegg gir en betydelig samfunnsgevinst er ikke en påstand. Det er en sannhet. – fordi anlegg skaper aktivitet og aktivitet gir bedre helse.

For at barn, unge og også voksne skal velge idretten over stadig flere andre fritidsaktiviteter som er i rivende utvikling, må vi gjøre idretten attraktiv og tilgjengelig. Det innebærer å ha en akseptabel anleggsdekning for flere idretter, ikke bare de største. Slik at alle kan finne en aktivitet som passer for en, også etter at man har fylt 14 år og vil begynne med noe nytt. Vestfold ligger per i dag omtrent på gjennomsnittet på statistikken som viser anleggsdekning per innbygger. Vestfold idrettskrets ønsker å bidra til en økning i anleggsdekningen, gjennom økt samarbeid på tvers av kommuner og idretter.

Norges idrettsforbund har oppdaterte sider om anlegg. Der finner du følgende tema:
- Anleggsrapporter
- Anleggspolitikk
- Anleggsplanlegging
- Spillemidler
- Mva-kompensasjon

Sist vedtatte anleggsplan for Vestfold idrettskrets

"www.godeidrettsanlegg.no" er en nettløsning som har som formål å bidra til bygging av gode idrettsanlegg og skal være et oppslagsverk hvor du kan finne all relevant informasjon du trenger for planlegging, prosjektering, bygging og drift av gode idrettsanlegg. For hvert type anlegg vil man blant annet finne tekniske krav, forslag til planløsninger, materialvalg, forskningsartikler og beskrivelser av gode referanseprosjekter. Nettsiden er etablert i samarbeid mellom Kulturdepartementet (KUD), Norges idrettsforbund og olympiske og paralympiske komité (NIF) og NTNU Senter for idrettsanlegg og teknologi (SIAT). Klikk her for å besøke godeidrettsanlegg.no