Idrett for funksjonshemmede

illustrasjonsbilde_rullestolbasket.jpg

Her finner du informasjon om idrett for funksjonshemmede.

Informasjon om tilbud i Nord-Norge

Ønsker du en oversikt over idrettstilbud for funksjonshemmede i Finnmark? Eller hjelp til å komme i gang med et tilbud i ditt idrettslag? Eller tilbud om kurs? Eller lurer du på noe annet? Ta kontakt med:

Fagkonsulent Torben Simonsen i Norges idrettsforbund på e-post:torben.simonsen@idrettsforbundet.no eller mobil 419 00 251

Fagkonsulent Håvard Lium i Norges idrettsforbund på e-post:havard.lium@idrettsforbundet.no eller mobil 934 14 713

Oversikt over planlagte kurs og aktiviteter høsten 2016:

Kurs

7. - 10. november: Paradager, Tromsø
    10. november: Grenseløs idrettsdag, Tromsø

Alle steder og datoer er ikke satt enda, men kommer her så fort dato og sted er satt. Savner du et kurs i nærheten av der du bor? Ta kontakt og så ser vi om vi kan sette opp et kurs!

På www.idrett.no/funksjonshemmede ligger mye nyttig informasjon. Her får du en oversikt over kurs og aktiviteter (landsoversikt som oppdateres fortløpende), kontaktpersoner i idretten, klassifisering, hvordan komme i gang med idrett, søke midler, aktivitetsmateriell, historikk m.m

Ønsker du mer info? Registrer deg for å få vårt nyhetsbrev:

* obligatorisk

Mer info?

Ønsker du å holde deg oppdatert om idrett for funksjonshemmede generelt i Norge? Det legges nesten daglig ut nyheter (breddeidrett og toppidrett) på www.facebook.com/idrettfunksjonshemmede Se også www.olympiatoppen.no/paralympics (toppidrett). Er du ute etter en spesifikk idrett? Se oversikt over særforbundene i norsk idrett på www.idrett.no/funksjonshemmede (Klikk på «kontakter» i venstremenyen)