Hva driver ungdomsutvalget med?

Ungdomsutvalget 18-19.jpg

Telemark idrettskrets ungdomsutvalg er en gjeng idrettsengasjert telemarksungdom som jobber for å styrke idretten i fylket vårt. Ungdomsutvalgets visjon er å sprenge grenser for unge idrettsengasjerte i Telemark!

Telemark idrettskrets sitt ungdomsutvalg er et utvalg satt sammen av 5 unge idrettsengasjerte mennesker fra ulike deler av telemarksidretten. Utvalget arbeider på vegne av Telemark idrettskrets for å øke ungt engasjement i teleidretten!

Ungdomsutvalget arbeider ut fra visjonen « vi sprenger barrierer for unge idrettsengasjerte i Telemark!». Hovedmålsetningen med arbeidet er å engasjere og utvikle flere unge idrettsledere og unge frivillige i Telemark. Medlemmene i ungdomsutvalget er alle representanter for ungt engasjement i eget idrettslag. De har alle påvirket sine idrettslag på ulike måter enten som utøvere, trenere, utøverrepresentatskap i styre eller styremedlemskap. Telemark idrettskrets ønsker å gi disse representantene spennende oppgaver som kan gi oss en styrke i det vi holder på med til vanlig - utvikling av idretten i Telemark.

Ungdomsutvalget i idrettskretsen i Telemark ble startet opp i november 2015 og er et av tiltakene som er knyttet til vårt bidrag til ungdomsløftet i norsk idrett. Idrettskretsen oppfordrer ved enhver anledning til å engasjere unge mennesker inn for å påvirke idrettshverdagen i idrettslag og har ved opprettelsen av dette utvalget startet på et arbeid som symboliserer handling foran ord. Håper flere i idretten i Telemark følger etter!

Ta kontakt med administrativt ansvarlig Øyvind Gonsholt på oyvind.gonsholt@idrettsforbundet.no dersom du ønsker å komme i kontakt med ungdomsutvalget eller hvis ditt idrettslag trenger hjelp til å engasjere ungdom inn i styre og stell. Kontaktinfo og presentasjon av ungdomsutvalgets medlemmer finner kan du finne på denne siden.