Aktiv365 i stadig utvikling

IMG_2009.JPG

Aktiv365 har hatt et fantastisk bra 2017. Vi har økt antall skoler fra 32 til 43 og utdanner nå flere unge aktivitetsledere enn noen gang. Totalt kurser vi gjennom skoleåret 410 aktivitetsledere som igjen skaper stor aktivitet på sine skoler.

Helt siden grunnkursene tidlig i skoleåret har det vært full fart for vår prosjektledelse og instruktører. Etter 8 suksessfulle samlinger i Skien fritidspark har vi gjennom høsten vært ute og besøkt 33 ivrige skoler, aktivkontakter og unge aktivitetsledere. Både grunnkurset og oppfølgingsbesøkene har stor verdi for aktivitetslederne og aktivkontaktene, disse er ment som veiledende og til inspirasjon, samt gi nyttig påfyll av aktiviteter som kan brukes i hverdagen på den enkelte skole.

Fra 1. desember ble Stig Haddal ansatt som ny prosjektleder i full stilling. Han skal i tillegg til Telemark, ha ansvar for Vestfold og Buskerud, og jobbe tett med prosjektets nye styringsgruppe som består av en representant fra hver av kretsene. Ny prosjektleder er stasjonert på Idrettens hus i Skien.

I begynnelsen av desember gjennomførte vi en svært nyttig julesamling på Skien fritidspark, hvor vi hadde rekordgodt oppmøte. Hele 27 skoler møtte med en eller to representanter. Her evaluerte man prosjektet så langt og man satt sammen i grupper og hadde en nyttig erfaringsutveksling.

Telemark idrettskrets ser frem mot et nytt år, med mange nye kurs rundt på skolene og avslutningssamling før vi går løs på et nytt skoleår i august.

Vi ønsker alle en god jul og et riktig godt nytt år!