Aktivitetslederkurs Barneidrett (12 t)

hopp3.jpg

Barna fortjener gode og kompetente voksne på trening og i konkurranse! Bestill Aktivitetslederkurs barneidrett for deres trenere og aktivitetsledere i dag.

Aktivitetslederkurs Barneidrett

Aktivitetslederkurs barneidrett passer for alle som skal lede i barn i aktivitet, både i idrettsskole/allidrett, i en særidrett eller i skole/SFO.

Dette er et praktisk og nyttig kurs som vi får svært gode tilbakemeldinger på, og alle som organiserer barn i treningsaktivitet bør ha dette kurset som en basis.

Aktivitetslederkurset er på 16 timer, hvorav 2 timer er E-læring på egen hånd. Du kan alt om kurset i denne flyeren som Norges Idrettsforbund har utarbeidet!

Hvem er kurset for?

Kurset er designet for dem som har fått en trener/aktivitetslederrolle og som ønsker å lære om hvordan man organiserer en trening for barn mellom 5-12 år. Folk og klubber som ønsker tips og veiledning i hvordan man legger til rette aktiviteten slik at barn mestrer, opplever idrettsglede, og har lyst å komme på neste trening?

Kurset passer alle idretter og alle trenere og ses på å være det mest grunnleggende trenerkurs i norsk idrett. Elementene man lærer på dette kurset finner man igjen i alle særidretters trenerløype - det er grunnlaget for hvordan vi driver barneidrett i Norges Idrettsforbund.

Kurset er delt opp i fire bolker, som er veldig beskrivende for hva du sitter igjen med etter kurset:

• Idrettens barnerettigheter og Bestemmelser om barneidrett
  • Barns utvikling og aldersrelatert trening
  • Organisering av hensiktsmessig aktivitet
  • Egen trenerrolle

Interessert i å booke dette kurset til din klubb? Ta kontakt med oss i dag!

Hvordan booker din klubb kurset?

Send en mail til eller ring idretts- og utdanningskonsulent i TIK, Øyvind Gonsholt og si at dere ønsker kurset hos dere, så finner vi sammen en dato.

Mail: oyvind.gonsholt@idrettsforbundet.no

TLF: 419 00 129

Det klubben trenger å stille med er et teorirom (eksempelvis et klasserom) og en aktivitetssal/gymsal/idrettshall. Kurset kjører vi som oftest over en lørdag og sønadg, 10-16 hver dag. Vi setter som et minimum på 8 deltakere for at vi skal kjøre kurset.

Det koster klubben ingenting å kjøre kurset, men eventuell halleie må dekkes av klubben selv.

Hvem er kursholderen?

Kursholderen er Anette Selstø Haugersveen, til daglig lærer på Gjerpen barneskole. Hun har holdt disse kursene for Telemark idrettskrets i flere år nå, og vil lære bort mye om god barneidrett i løpet av dette kurset.