Økonomikurs for idrettslag (2t)

hopp3.jpg

Få kontroll på økonomien i klubben - uten økonomisk kontroll er det utfordrende med effektiv klubbdrift! Ta kontakt med idrettskretsen for å få en 2-timers innføring i idrettens regnskaps- og revisjonsbestemmelser i tillegg til praktiske tips til god økonomistyring i idrettslaget.

Økonomikurs for idrettslag

Økonomi er som oftest det viktigste momentet for hvordan et idrettslag drives. Uten midler eller en kontrollert økonomistyring er det vanskelig å drifte et velfungerende idrettslag, noe som direkte påvirker aktiviteten. Vi i idrettskretsen er derfor opptatt av å gi ledere, økonomiansvarlige og styremedlemmer i idrettslag oversikten de trenger for å få dette på plass i sin klubb.

Kursinnhold:

• Roller og ansvarsfordeling
  • Regnskaps- og revisjonsbestemmelsene
  • Oppfølgingsrutiner og kontrolltiltak
  • Årsregnskap
  • Arbeidsgiveransvar/ansatte i IL
  • Merverdiavgift
  • Tilskuddsordninger

Hvem er kurset for?

Kurset er primært for ledere, økonomiansvarlige, regnskapsførere og kasserere som ønsker å vite mer om hvilke regler og retningslinjer som gjelder for økonomi for idrettslag.

Hvordan booker din klubb kurset?

Send en mail til eller ring idretts- og utdanningskonsulent i TIK, Øyvind Gonsholt og si at dere ønsker kurset hos dere, så finner vi sammen en dato. Vi trenger kun et lokale å kjøre kurset i. Flott med kaffe og enkel bevertning og det må være en TV/projektor for at kursholder skal kunne kjøre kurset.

Mail: oyvind.gonsholt@idrettsforbundet.no

TLF: 419 00 129

Hvem er kursholderen?

Kursholderen er den dyktige og erfarne Dag Nielsen som til daglig jobber med regnskap for Megaflis i Skien. Han har lang fartstid fra idrettslag, idrettsråd og idrettskrets som frivillig valgt og ildsjel og kjenner tema inn og ut. Han gir deg en 2-timers innføring i det ethvert idrettslag bør vite om økonomi.