Kurstilbud

Telemark Idrettskrets tilbyr en rekke nyttige kurs som treffer de fleste utøvere, trenere og ledere i idretten. Her er det masse kompetanse å hente.

Se hvilke kurs som passer for deg og ditt idrettslag. Fortell oss gjerne dersom det er noen kurs du ønsker å få ut der du er. Det legges opp halvårlige kursplaner som du kan se på vår forside og som tar for seg de mest sentrale kursene.

Sjekk ut oppdatert kurskalender her!

De fleste kursene er standardiserte kurs som kjøres mer eller mindre likt over hele landet av de 19 ulike idrettskretsene. Vi har egne kursholdere som er mer lokale og som har god kjennskap til idretten og spesielt selvsagt på tematikkene de holder kurs i.

Ingen kurs er like, vi synes det er viktigere å ta tak i møtedeltakernes praktiske utfordringer på selve møtet enn å haste gjennom powerpointpresentasjonen. Kommer du på kurs i regi av Telemark idrettskrets så skal du få svar på det du lurer på - og enda flere svar på spørsmål du ikke visste du lurte på.

Da er det bare å ønske velkommen til kurs!

Har du spørsmål rundt kurstilbudet til Telemark idrettskrets? Ta kontakt med idretts- og utdanningskonsulent Øyvind Gonsholt på tlf 419 00 129 eller på mail til oyvind.gonsholt@idrettsforbundet.no.

Spesifikke kurs for trenere og utøvere i Teleidretten:

Faste moduler under tema idrett og ledelse.

• Idrettens rammebetingelser (3t)
    • Klubbens styrearbeid i praksis (4t)
    • Møteledelse (3t)
    • Økonomistyring og regnskap (3t)