Kursbooking!

hopp3.jpg

På denne siden vil du finne mulighet for booking av alle idrettskretsens kurs. Vi tilbyr i hovedsak en rekke nyttige kurs for deg som tillitsvalgt i teleidretten, rett ut i deres lokaler! I tillegg tilbyr vi kurs for å skape mer aktivitet i skole og SFO.

Kurs i klubb og i samarbeid med idrettsråd

I tillegg til vårt ordinære kurstilbud som ruller og går på faste datoer i løpet av året ønsker vi å tilby klubber som ønsker det kurs i sin klubb. Idrettsrådene har også rett til å booke disse kursene ut i sin kommune, slik at idrettslagene i kommunen får mulighet til å kurse seg lokalt.

Hvilke kurs kan jeg få i min klubb eller kommune?

• KlubbAdmin (1-3 timer) er idrettens foretrukne medlemssystem og sørger for en mye enklere idrettshverdag for klubbene. Her holdes oversikt over medlemmer og det er mulig å ta i bruk faktureringsløsninger for kontigenter og deltakeravgifter. I løpet av 2016 skal alle idrettslag i NIF komme seg inn på et elektronisk medlemssystem, så hvorfor ikke ta i bruk dette tilbudet om konkret oppfølging fra våre KlubbAdmineksperter? Vi stiller krav om at klubben har gjort noe forarbeid for at vi skal komme ut til dere, men garanterer en nyttig gjennomgang sammen med våre veiledere.
  • Klubbens styrearbeid i praksis (3-4 timer) er alt klubben trenger for å forbedre strukturen i sitt styrearbeid. Mange styrer sliter med manglende systematikk i arbeidet sitt, blant annet gjennom lite definerte roller og målsetninger med arbeidet sitt. Kurset gir styret en innføring i enkle grep som kan gjøres for å bedre dette og dermed gjøre styrearbeidet mer effektivt og ikke minst morsommere! Bedre styring på styrearbeidet gir mer tid og ressurser til å jobbe med det vi egentlig ønsker å jobbe med - nemlig aktiviteten!
  • Aktivitetslederkurs Barneidrett (12 timer) er et kurs som er skapt for foreldre og andre frivillige som ikke har noen erfaring med aktivitetsledelse for barn opp til 12-årsalderen. Mange blir slengt inn i et ansvar de ikke føler seg helt komfortable med, men dette kurset er midt i blinken for deg som ønsker litt økt kompetanse. Det er et todagers kurs som gir deg det grunnleggende du trenger for å være aktivitetsleder - uansett idrett!
  • Økonomi og regnskap for idrettslag (2 timer) er selvforklarende i sin tittel. Det tar for seg lover, regler og retningslinjer rundt økonomi og regnskap som din klubb må vite om. Kan være to meget nyttige timer for deg som sitter med dette ansvaret hos dere.

Hvilke kurs kan jeg få til min skole, kommune eller SFO?

• Aktivitetslederkurs for SFO-ansatte (6 timer) er et av våre bidrag inn i fylkeskommunens Liv & Røre-prosjekt, med mål om å øke og bedre aktiviteten i skole og SFO. Dette 6-timerskurset kjører vi vanligvis over 2 kvelder a 3 timer og har som mål å gjøre kursdeltakeren i stand til å lede aktivitet som fører til at aktiviteten i SFO blir tilrettelagt på en hensiktsmessig måte og som gir barna aktivitetsglede. Sjekk ut flyeren for kurset her!

Hvordan får jeg booket dette kurset til meg?

Vi har ikke ferdig satte datoer klare, men vårt brede klubbveileder- og kursapparat gjør at vi kan tilpasse oss deres behov. Ta kontakt med oss, så diskuterer vi detaljene og finner en dato som passer for alle som skal være med.

OBS: Klubbens styrearbeid i praksis, økonomikurs og KlubbAdminkursene er GRATIS for din klubb. Aktivitetslederkurs Barneidrett medfører en liten kostnad, men dette kan variere fra kurs til kurs. Ta kontakt, så finner vi ut av det!

Ingen kurs er like, vi synes det er viktigere å ta tak i møtedeltakernes praktiske utfordringer på selve møtet enn å haste gjennom powerpointpresentasjonen. Kommer du på kurs i regi av Telemark idrettskrets så skal du få svar på det du lurer på - og enda flere svar på spørsmål du ikke visste du lurte på.

Har du spørsmål rundt kurstilbudet til Telemark idrettskrets? Ta kontakt med idretts- og utdanningskonsulent Øyvind Gonsholt på tlf 419 00 129 eller på mail til oyvind.gonsholt@idrettsforbundet.no.