Kurs i klubb

hopp3.jpg

Vi gir din klubb muligheten til å få kursene KlubbAdmin og Klubbens styrearbeid i praksis hos dere. Velg ut en dato fra vår oversikt og få besøk av våre dyktige kursholdere og veiledere.

I tillegg til vårt ordinære kurstilbud som ruller og går på faste datoer i løpet av året ønsker vi å tilby klubbene som ønsker det kurs i sin klubb.

Hvilke kurs kan jeg få i min klubb?

• KlubbAdmin er idrettens foretrukne medlemssystem og sørger for en mye enklere idrettshverdag for klubbene. Her holdes oversikt over medlemmer og det er mulig å ta i bruk faktureringsløsninger for kontigenter og deltakeravgifter. I løpet av 2016 skal alle idrettslag i NIF komme seg inn på et elektronisk medlemssystem, så hvorfor ikke ta i bruk dette tilbudet om konkret oppfølging fra våre KlubbAdmineksperter? Vi stiller krav om at klubben har gjort noe forarbeid for at vi skal komme ut til dere, men garanterer en nyttig gjennomgang sammen med våre veiledere.
  • Klubbens styrearbeid i praksis er alt klubben trenger for å forbedre strukturen i sitt styrearbeid. Mange styrer sliter med manglende systematikk i arbeidet sitt, blant annet gjennom lite definerte roller og målsetninger med arbeidet sitt. Kurset gir styret en innføring i enkle grep som kan gjøres for å bedre dette og dermed gjøre styrearbeidet mer effektivt og ikke minst morsommere! Bedre styring på styrearbeidet gir mer tid og ressurser til å jobbe med det vi egentlig ønsker å jobbe med - nemlig aktiviteten!
  • Aktivitetslederkurs Barneidrett er et kurs som er skapt for foreldre og andre frivillige som ikke har noen erfaring med aktivitetsledelse for barn opp til 12-årsalderen. Mange blir slengt inn i et ansvar de ikke føler seg helt komfortable med, men dette kurset er midt i blinken for deg som ønsker litt økt kompetanse. Det er et todagers kurs som gir deg det grunnleggende du trenger for å være aktivitetsleder - uansett idrett!

Hvilke datoer er tilgjengelige for deg og din klubb?

Datoer for kurs i klubb kan du til enhver tid se på vår oppdaterte kalender - bruk denne linken til å ta veien inn på denne.  Denne oppdaterer hver vår og hver høst.

Ta kontakt med idretts- og utdanningskonsulent i TIK Øyvind Gonsholt for booking av ledige datoer eller for å avtale datoer som ikke er oppsatt.

OBS: Klubbens styrearbeid i praksis og KlubbAdminkursene er GRATIS for din klubb. Aktivitetslederkurs Barneidrett medfører en liten kostnad, men dette kan variere fra kurs til kurs. Ta kontakt, så finner vi ut av det!

oyvind.gonsholt@idrettsforbundet.no eller 419 00 129.