Elektronisk medlemsregister

Idrettsstyret i Norges idrettsforbund vedtok på sitt styremøte 13. og 14. desember 2018 å etablere et felles medlemssystem for norsk idrett innen 1. januar 2020 for å sikre eierskap, kvalitet og kontroll over egne medlemsdata. Avgjørelsen får konsekvenser for alle idrettslag som i dag ikke bruker NIFs løsninger.

Medlemsadministrasjon i KlubbAdmin

Idrettens felles medlemsløsning (KA) har ingen etablerings- eller abonnementsavgifter. Det påløper en transaksjonskostnad ved bruk av Idrettens elektroniske betalingsløsning, og denne er konkurransedyktig med andre løsninger i markedet. Transaksjonskostnaden vil variere avhengig av hvilken betalingsmetode som velges for kravet som utstedes.

Du kan sende ut medlemskontingent, treningsavgift eller andre avgifter elektronisk med noen få tastetrykk. Full oversikt over innbetalinger, utestående og krediterte fakturarer får du i fakturahistorikken. Dere kan selv velge om dere vil ta betalt Online (via Min Idrett) eller ved bruk av KID faktura. Fakturering gjennom KlubbAdmin krever brukerstedsavtale med Buypass.

KlubbAdmin er tilrettelagt for at idrettslag automatisk skal kunne rapportere medlemmer og aktive medlemmer årlig til NIF, i tråd med krav om rapportering.

Service/Support

Support: 21029090
Mandag – torsdag: 08:00-19:00
Fredag 08:00-15:30

Systemet samt mer informsjon finner du ved å trykke her.

Brukerveiledninger finner du ved å trykke her.

Her har vi laget en "bruksansvisning" til hvodan opprette MinIdrett profil og søke medlemskap i klubben via MinIdrett

Vanlige spørsmål og svar i forbindelse med kravet om elektronisk medlemsregister

NIF har på sine sider forsøkt å besvare de aller fleste vanlige spørsmålene som stilles rundt kravet om elektronisk medlemsregister.

På disse sidene kan du lese alle disse svarene: Klikk deg inn her!