Bedre klubb

basket_612_imdi_siste.jpg

Det digitale verktøyet «Bedre Klubb» er en enkel sjekkliste for idrettslag på syv områder de har ansvar for. Verktøyet skal gi idrettslagene bedre innsikt i krav, og i hvilken grad de etterlever disse. Verktøyet gir også informasjon om hva som skal til for å etterleve ansvarsområdene, samt relevante lenker, maler og kontaktinformasjon dersom man har behov for hjelp.

Ta tempen på din klubb

Bedre Klubb er et enkelt klubbutviklingsverktøy som bidrar til å ta tempen på hvordan ditt idrettslag ligger an med tanke på de grunnleggene punktene for god organisering.

Idrettslaget blir bedt om å svare på spørsmål innenfor syv grunnleggende organisasjonsområder de har ansvar for; årsmøte, oppdatert lov, medlemsregister, regnskapsbestemmelser, tillitsvalgte, politiattest og barneidrett. Verktøyet skal bidra til å avdekke hvordan det står til med klubben. Basert på scoren klubben får, vil man kunne bruke verktøyet til å utvikle klubben, samt gjøre det enklere å prioritere hvilke områder man bør fokusere på i klubbutviklingen.

Slik går du frem:

• Gå inn på bedreklubb.no
  • Logg deg inn med din «Min idrett»-bruker
  • Dersom du har lederfunksjon i flere idrettslag, må du velge hvilket du skal representere.
  • Klikk på «start del 1»
  • Deretter klikker du deg gjennom og svarer på spørsmålene. Avslutt ved å trykke på «lagre og avslutt». Du vil da få opp rapporten for ditt idrettslag, samt muligheten for å laste ned rapporten i pdf. Du kan finne igjen rapporten ved å gå inn på bedreklubb.no.

Prøv ut løsningen i dag!