Få hjelp til ditt anleggsprosjekt

skytterbane.jpg

Idrettskretsen har ikke som oppgave å drive med rådgivning innenfor idrettsanleggsutvikling. Vår oppgave er å arbeide idrettspolitisk for å styrke idrettens rammevilkår, blant annet med fokus på idrettsanlegg. Det vi derimot kan hjelpe deg med er å tipse deg om hvor du kan finne den nødvendige rådgivningen for å gå videre med ditt anleggsprosjekt.

Godeidrettsanlegg.no - Stedet å starte

Det første du kan gjøre hvis du skal i gang eller trenger innspill til ditt anleggsprosjekt er å gå inn på nettsiden www.godeidrettsanlegg.no. Dette er en nettside utviklet av Senter for Idrettsanlegg og Teknologi (SIAT) ved NTNU, som i sitt arbeid med innholdet har en ambisjon om at alle som på ulike måter involveres i idrettsanlegg skal dra nytte av en kunnskapsbase med relevant informasjon for planlegging, prosjektering, bygging og drift av gode idrettsanlegg.

Gode idrettsanlegg er et samarbeid mellom Norges Idrettsforbund, Kulturdepartementets Idrettsavdeling og NTNU. Kunnskapsbasen utvikles hele tiden og er tilgjengelig for deg som utvikler av gode idrettsanlegg her i Telemark. Trenger du innspill til hvordan ditt anlegg skal bygges? Let her.

Rådgivning innenfor spillemidler - Det offentlige i Telemark

Du har som utvikler av idrettsanlegg i Telemark en rekke med alternativer når det kommer til rådgivning. De fleste kommuner, fylkeskommune har rådgivere som kan hjelpe deg med ulike ting på veien til å skape et godt idrettsanlegg.

Det offentlige i Telemark har ansvar for spillemiddelordningen og de fleste kommunene har idrettskonsulenter som er der for å hjelpe deg i gang med ditt prosjekt - og sørge for at du får søke spillemidler til det. Se hele listen over idrettskonsulenter for å finne din idrettskonsulent her.

Telemark fylkeskommune har to ansatte på området idrett - og begge er behjelpelige til å veilede deg i riktig retning. Informasjon om fylkesidrettskonsulentene Therese Surdal Lahus og Marte Aksnes' ansvarsområder og deres kontaktinfo finner du her.

Rådgivning innenfor spesifikke idrettsanleggstyper - Særforbund

Dersom du ikke kommer langt nok i å finne ut av det du lurer på gjennom godeidrettsanlegg.no har du alternativer i det enkelte særforbund. Her sitter det personer med ansvar for idrettsanlegg, i alle fall i de største særforbundene. Vi lister opp:

Anleggskontakter i de ulike særforbund

Geirfinn Kvalheim

Geirfinn.Kvalheim@nff.no/

Erlend Alstad

Erlend.Alstad@svomming.no/

Marit Gjerland

Marit.Gjerland@skiforbundet.no/

Svein Hjorth

Svein.Hjorth@afconsult.com/

Tom Anderson

Tom.Anderson@handball.no/

Stig Nilssen

Stig.Nilssen@gymogturn.no/

Pål Melbye

paal.melbye@golffobundet.no/

OBS: Siden er under utvikling!