RIKs Ungdomsutvalg

Ungdomsutvalget RIK.jpg

Vi i ungdomsutvalget ønsker å slå et slag for ungdom i Rogalands idretten! Ungdomsutvalget fungerer som et bindeledd mellom ungdommen og Rogaland-idrettens høyeste politiske organ; styret i Rogaland idrettskrets.

Utvalget ble stiftet i 2017 og består nå av 5 unge som ønsker å gjøre en forskjell for ungdom i idretten! Ønsker du å bli med på laget, kan du sende oss en melding.
Epost: ungdomsutvalget.RIK@gmail.com

Følg ungdomsutvalget på Facebook

Wenche Salte

tlf: 915 97 478
    e-post: wenche.salte@idrettseforbundet.no

RIKs ungdomsutvalg er på facebook
    Følg oss på Facebook
    Postadresse
    RIKs ungdomsutvalg, PB. 3033, 4095 Stavanger

Lederkurs for ungdom:

Målgruppe 15-19 år. Ungdommen kurses i hvordan idrettsorganisasjonen fungerer, og hvordan beslutninger tas. De får en innføring i ulike ledelsesverktøy de kan bruke i sitt verv. I tillegg er det fokus på selvtillit, selvfølelse og kommunikasjon. NIF utdanner kursholdere på vegne av kretser og forbund, som igjen arrangerer kurs for sine unge medlemmer. Her finner du oversikt over din krets eller ditt forbund.

Idrettens fredskorps:
    Hvert år ser Norges idrettsforbund etter idrettsengasjerte ungdom som ønsker å jobbe frivillig med idrett i Zambia, Malawi og Sør-Afrika. Alderssegmentet er 20-30 år. Søknadsfristen er 15. februar 2017. Les mer om Idrettens fredskorps her.

Norges Olympiske Akademi:
    Hvert år samler NIF 70 unge ledere og trenere fra idrettsorganisasjonen til Olympisk Akademi på Lillehammer. Akademiet er verdibasert, og er kjent for å høyt faglig innhold og gode foredragsholdere. Gjennom akademiet får deltakerne kompetanseheving og nettverksbygging. Alderssegmentet er 18-30 år.
    Les mer om Olympisk akademi her.

Trenerløypa:
    Det overordnede målet med Trenerløypa er å øke trenernes kompetanse slik at aktiviteten ute i idrettslagene blir så god som overhodet mulig. Her kan du lese mer om Trenerløypa og hvilke moduler NIF tilbyr som e-læringskursSærforbundene er selv ansvarlige for egne trenerutviklingskurs.

Ungdomsløftet.no er norsk idretts tiårige satsning frem mot 2022 for å rekruttere og beholde flere ungdom i norsk idrett. Målet er at ungdom mellom 13 og 19 år skal være med lengst mulig som aktive, men også i rollen som trenere, ledere, dommere og frivillige med ansvar for ulike oppgaver i klubben.

Gjennom Ungdomsløftet vil Norges idrettsforbund inspirere og motivere ungdom til å være aktive i idretten. Her finner du historier om idrettsungdom fra mange ulike steder i landet – og gode svar på hvordan du som trener, oppmann, tillitsvalgt, utøver eller foreldere/foresatte kan motivere til aktivitet.

Ønsker du kontakt med oss lokalt i Rogaland Idrettskrets send en mail på  ungdomsutvalget.RIK@gmail.com

Lær mer her: Dette er ungdomsidrett

Vi i ungdomsutvalget ønsker å ha med flere engasjert på laget:-) Næringslivet verdsetter ungdom med CV som viser at de tar lokalt ansvar.

Send oss en epost, det er bare et tastetrykk og to unna.
    Epost: ungdomsutvalget.RIK@gmail.com