Idrettsgalla 2019 i Stavanger

IG  612X4005.jpg

Den ekte idrettsgallaen arrangeres i Stavanger i 2019! Sett av datoen 5. januar 2019 og gjør deg klar til å møte idrettsheltene dine her i regionen!

Velkommen skal du være til RIKSjubileum og Idrettsgallaen! Rogaland Idrettskrets (RIK) fyller 100 år i 2019, og vi kunne ikke bedt om en bedre jubileumsgave enn muligheten til å arrangere den store Idrettsgallaen i den flotte idrettsregionen vår.

LES MER: Sjekk ut Idrettsgallaens offisielle side!

Gallaen skal arrangeres i våre kjære hockeyhelter Oilers hjemmebane i DNB Arena. Billetter er tilgjengelige for alle fra 19. oktober, men det er et begrenset opplag og interessen for billettene er stor, så her er det viktig å være ute i god tid! Dette blir en fin julegave til den som har alt, eller en flott anledning for julebordunderholdning i firmaet. Dette blir en helt annen opplevelse enn å se showet på TV, så ikke la sjansen gå fra deg!

LES MER: Tiril Sjåstad Christiansen og Nicolay Ramm skal lede Idrettsgallaen

RIK er 100 år!

Vi i Rogaland Idrettskrets ønsker å benytte muligheten for å ha en helg stappet med idrettsglede, og har flere aktiviteter på planen. RIKSkonferansen blir en konferanse spekket med viktige og relevante diskusjoner om idrettspolitikk. På programmet står blant annet anleggspolitikk og folkehelse, to sentrale tema i idretten både nå og fremover!

Kjøp billetter her!

Les mer om RIKsjubileum og aktivitetene du ikke vil gå glipp av:

RIKskonferansen

Dato: 4. januar 2019

Klokkeslett: 13:00-17:00

Sted: Stavanger Konserthus

RIKskonferansen gir en nydelig kickstart på galla-helgen, og vi skal diskutere spennende, viktige og relevante tema innenfor idrettspolitikk:

Toppidrett – med vilje & evne til å prestere!

Er de beste idrettsutøverne rett og slett hardere i hodet enn oss andre? Hva skal til for å prestere på toppnivå? Hva mener erfarne trenere og utøvere?

Anleggsløftet – med vilje & evne til å bygge!

Hva kjennetegner Rogalandskommunene som er flinkest på anlegg? Kommuner og fylker bruker 6 milliarder på ikke-lovpålagte oppgaver av eget budsjett. Staten bruker kun overskuddet fra Norsk Tipping som grunnfinansiering av norsk idrett, inklusiv spillemidler til anlegg.

Folkehelse – Med vilje & evne til å involvere!

Har noen frivillige større hjerter enn oss andre? Frie og villige i idrettslagene driver med å inkludere og integrere dem som ikke selv velger å bli medlemmer hos oss. Hvorfor bryr de seg egentlig? Hvilke utfordringer medfører engasjementet? Og hva trenger de hjelp til for å lykkes – av hvem?

Valg 2019 – med vilje & evne til å levere?

Norsk idrett har tre overordnede budskap til våre neste politikere til neste valg:

-      Det ønskes og trengs flere og bedre anlegg
    -      Øk tilrettelegging for frivilligheten
    -      Få flere i aktivitet

Konferansen er gratis og alle er velkommen. Dette blir en debatt du rett og slett ikke kan gå glipp av!

RIKSjubileums idrettsdag på Forum Expo

Dato: 5. januar 2019

Klokkeslett: 11:00-17:00

Sted: Forum Expo

RIKsidrettsdagen arrangeres i Forum Expo, SiddIshallen og Stavanger Ishall, og vi har et kjempespennende program å by på!

Det blir underholdning hele dagen, og fylkesordfører Solveig Ege Tengesdal vil være tilstede for å offisielt åpne RIKsidrettsdagen. Det blir spennende konkurranser, og lokale artister sørger for musikkinnslag. Alt dette – i tillegg til at du kan prøve idretter og møte dine idrettshelter. Sett av datoen og ta turen innom, for her er alle velkomne!

Mer informasjon om hvilke idretter du kan prøve, hvilke helter du kan møte og mer om programmet kommer snart, så hold deg oppdatert!

Billetter er tilgjengelige HER!

Ungdomsutvalget i Rogaland idrettskrets har sammen med Norsk Tipping gleden av å invitere til en samling for alle ungdomsutvalg i norske idrettskretser i forbindelse med Idrettsgallaen 2019.

Samlingen er spekket med både sosialt- og faglig innhold, og inkluderer workshops og diskusjoner. Arrangementet er ett av flere arrangementer i forbindelse med RIKs hundreårsjubileum, og danner opptakten til den nasjonale idrettsgallaen som gjennomføres i DnB Arena lørdagskvelden. Målgruppen for samlingen
    er medlemmer i ungdomsutvalg som er mellom 15 og 29 år.

Påmeldingslenke sendes ut fra Rogaland Idrettskrets ungdomsutvalg til utvalgene i kretsene. Hold deg oppdatert.