Nok en vellykket Grenseløs idrettsdag

svømming.jpg

Mandag 29. oktober ble Grenseløs idrettsdag arrangert i Egersundhallen for andre gang, gjennom samarbeid mellom Rogaland Idrettskrets og Grøne Bråden skole. Det ble en vellykket dag med mye idrettsglede!

Grenseløs idrettsdag er en idrettsdag med tilbud for barn og unge med funksjonsnedsettelser i Egersund kommune. 35 elever deltok på idrettsdagen, og fikk prøve seg på turn, fotball, karate og svømming, med latter og lek mellom slagene.

Hovedmålet med dette tilbudet er at barn og unge med funksjonsnedsettelser får positive opplevelser og mestringsfølelse i møte med idrettstilbudene som finnes i kommunen, og selvsagt rekruttere til idretten og økt fysisk aktivitet. Vi tror og håper at alle deltakerne hadde noen gode opplevelser i møte med de flinke instruktørene og med hverandre på idrettsdagen!

Vi fikk også svært god hjelp av Dalane Videregående skole som stilte opp med et mannssterkt lag med elever som hjalp til med bæring, rigging av bord og stoler, fruktkutting, kaffekoking og lunsj. Dagen hadde ikke vært den samme uten!

Flere bilder fra idrettsdagen:

To gutter hopper på turnmatta i Egersundhallen

Ei jente plasker i et basseng

En gutt sitter i rullestol og slår karateslag på en karatepute

Elevene og veileder ligger i en sirkel på en matte. Alle ligger på ryggen og strekker armene godt opp i været.

Mange elever slåss om å være først på ballen på fotballbanen

To politimenn deler ut medalje til elevene

Alle elevene sammen med politi og instruktør på fellesbilde med medaljene rundt halsene på barna.