"Bedre klubb"

612 x checklist Bedre klubb.jpg

"Bedre klubb” er et nytt, gratis digitalt verktøy som skal hjelpe idrettslag til en bedre og enklere hverdag.

”Bedre klubb” hjelper også til med å lage et riktig bilde av hvordan det står til i ditt idrettslag, og hva som eventuelt kan gjøres for at idrettslaget skal bli enda bedre.

Bedre klubb - del 1
Del 1 gir en innføring i grunnleggende organisasjonsmessige forhold som idrettslaget må følge som medlem av norsk idrett. Her blir det stilt syv spørsmål som blant annet omhandler årsmøtet, idrettslagets lov, medlemsregister og arbeidet med politiattest. Det er del 1 vi ønsker at du skal gjennomføre i denne omgang.

Del 2 vil bli lansert senere i år og har et enda tydeligere utviklingsfokus. Her kommer det informasjon og gode verktøy som idrettslaget kan ta i bruk for å sikre god organisering og legge grunnlaget for videre utvikling.

Slik går du frem:

• Gå inn på bedreklubb.no
  • Logg deg inn med din «Min idrett»-bruker
  • Dersom du har lederfunksjon i flere idrettslag, må du velge hvilket du skal representere.
  • Klikk på «start del 1»
  • Deretter klikker du deg gjennom og svarer på spørsmålene. Avslutt ved å trykke på «lagre og avslutt». Du vil da få opp rapporten for ditt idrettslag, samt muligheten for å laste ned rapporten i pdf. Du kan finne igjen rapporten ved å gå inn på bedreklubb.no.

Bedre klubb del 1 er for hovedstyret i idrettslaget. Det er den vi ønsker at dere skal gjennomføre i denne omgang.

Bedre klubb del 2 vil bli lansert senere i år, og har et enda tydeligere utviklingsfokus.

Les nyhetssaken om det nye digitale hjelpemiddelet som skal bidra til å skape bedre klubbutvikling.